İnovasyona engel olan faktörler (Aile şirketlerinde bir araştırma)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, inovasyonun kavramsal çerçevesi ile aile şirketleri ve aile şirketlerinde inovasyonu engelleyen faktörler ele alınmaktadır. Verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış, toplanan veriler ise `içerik analizi yöntemi` ile analiz edilmiştir. Araştırmanın kapsamında yapılan görüşmelerden yola çıkılarak, aile şirketlerindeki inovasyona engel olan faktörler saptanmaya çalışılmış, aile şirketleri ve ilgililer için bazı öneriler geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda ise, aile şirketlerinin inovasyona karşı olan bakış açılarının sürdürülebilirliklerini etkilediği gözlemlenmiştir. Araştırma kapsamına alınan her iki katılımcının da aralarında yaş ve kuşak farkı olmasına rağmen inovasyona karşı açık ve pozitif bir tutum içinde olduğu görülmektedir. Aile şirketlerinde inovasyona engel olan faktörlerin başında kuşak çatışması, eski kuşakların daha koruyucu ve temkinli bir tutum içinde olurlarken, genç kuşağın inovasyona karşı daha açık ve olumlu bir tutum sergiledikleri, en önemli engellerin sırasıyla; yönetimin olumsuz tutumu, teknolojik alt yapının güncel olmaması ön plana çıkarken çalışanların tutumu ve faaliyet gösterilen sektörün daha az önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öte yandan aile şirketlerinde inovasyonun yapılabilmesi için; şirket çalışanlarına yönelik hizmet içi eğitimlerin verilmesi, yaşlı ve genç kuşağı ortak bir paydada buluşturacak doğru bir iletişim stratejisinin geliştirilmesi ve inovasyona dönük devlet desteklerinin arttırılması gerektiği söylenebilir. In this study, the conceptual framework of innovation and family companies and factors that prevent innovation in family companies are discussed. Semi-structured interview technique, which is one of the qualitative research methods, was used to collect the data, and the collected data was analyzed with `content analysis method`. Based on the interviews conducted within the scope of the research, factors that prevent innovation in family companies were tried to be determined and some suggestions were developed for family companies and related parties.As a result of the research, it is observed that the perspectives of family businesses towards innovation affect their sustainability. It is seen that both participants included in the study had a clear and positive attitude towards innovation despite the age and generation differences. (Generation conflict is one of the main obstacles to innovation in family businesses, while older generations are more protective and cautious, while the younger generation exhibits a more open and positive attitude towards innovation. While the negative attitude of the management, the lack of up-to-date technological infrastructure came to the forefront, the attitude of the employees and the sector in which it operates were less important. On the other hand, in order to make innovation in family companies; It can be said that in-service trainings for the employees of the company should be provided, a correct communication strategy that will bring the old and young generation together in a common denominator and the state supports towards innovation should be increased.
Collections