Bankacılık sektöründeki kadın çalışanların duygusal zeka düzeyleri ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişki: İzmir ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz değişen piyasa koşullarında, örgütsel etkinliğe katkı sağlayan dinamiklere sahip olmak, kurumlar için kaçınılmaz bir unsur haline gelmiştir. Bu bağlamda ikamesi olmayan tek üretim faktörü, insan kaynağının sahip olduğu beceriler ve sergilediği davranışlar ayrıca ilgi çekmektedir. Dolayısıyla bu çalışmada duygusal zeka düzeyinin, rol fazlası gönüllü davranışlar olarak da adlandırılan örgütsel vatandaşlık davranışını etkileyeceği görüşünden hareket edilmiştir. Bu kapsamda çalışmanın teorik bölümünde duygusal zeka ile örgütsel vatandaşlık davranışı kavramları ayrı ayrı ve birbirleriyle olan ilişkileri bakımından ele alınmış ve kadın çalışanlar gerek toplumsal yaşam gerekse iş yaşamı bakımından değerlendirilmiştir.Uygulama bölümünde ise, araştırmanın teorik modeli doğrultusunda geliştirilmiş olan hipotezleri test etmek amacıyla İzmir'de bulunan özel bir bankanın 416 kadın çalışanına anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmayla, katılımcıların değişkenlerin tüm alt boyutlarını ileri düzeyde önemli olarak algıladıkları, yönetici ve çalışanlar arasında faktörlere bakış açısı bakımından algı farklılığı bulunmadığı, bazı faktörler arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu; bazılarında ise ilişkiye rastlanılamadığı ve duygusal zeka ile örgütsel vatandaşlık davranışına yönelik olarak kurulan regresyon modelinin anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Duygusal Zeka, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı, Bankacılık, Kadın Çalışanlar. In today's changing market conditions, having dynamics contributing to organizational effectiveness has become an inevitable factor for institutions. In this context, the only production factor without substitution, the skills of human resources and the behaviors exhibited are also of interest. Thereforein this study, it is considered that the level of emotional intelligence will affect organizational citizenship behavior, also called voluntary surplus behaviors. In this context emotional intelligence andorganizational citizenship behavior concepts are discussed separately and in relation to each other in the literature section of study and female employees are evaluated in terms of both social and work life. In the application section, in order to test the hypotheses developed in line with the theoretical model of the research, a questionnaire was applied to 416 female employees of a private bank in Izmir. According to the research, it was observed that the participants perceived all sub-dimensions of the variables as highly important, there was no difference in perception between the managers and employees in terms of the perspectives of the factors and there was a positive relationship between some factors; in some cases, the relationship was not found and the regression model for emotional intelligence and organizational citizenship behavior wassignificant.Anahtar Kelimeler: Emotional Intelligence, Organizational Citizenship Behavior, Banking, Female Employees.
Collections