Propagandanın kamu diplomasisine dönüşümü: Nazi Almanyası`nın (1933-1945) ve federal Almanya`nın (2017-2020) Türkiye`deki faaliyetleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, kamu diplomasisi kavramının propagandadan ne derece farklı bir olgu olduğu sorusuna yanıt aramaktadır. Bu amaçla çalışma, uzun soluklu araştırma prensibini benimseyerek, Nazi Almanya'sının 1933-1945 yılları arasında Türkiye'de gerçekleştirdiği propaganda faaliyetleriyle, Federal Almanya'nın 2017-2020 yılları arasında Türkiye'de gerçekleştirdiği kamu diplomasisi etkinliklerini karşılaştırmaktadır. Bu inceleme sonucunda, propaganda ve kamu diplomasisi arasındaki bağ ortaya konulacak ve günümüz kamu diplomasisi kavramının tanımı sorgulanacaktır.Günümüzde de bazı ülkeler diğer ülkelerin faaliyetlerinde propaganda yaptıklarını iddia edip, propaganda terimini suçlayıcı bir ifade olarak kullanmakta, ancak kendi faaliyetlerini kamu diplomasisi faaliyetleri olarak tanımlamaktadır. Ancak çalışmada, propagandanın olumsuz bir anlam kazanmasında en büyük nedenlerden biri olarak gösterilen Nazi Almanya'sının, özellikle iletişim faaliyetleri açısından Federal Almanya'nın günümüzdeki kamu diplomasisine benzer davranışlar sergilediği savunulmaktadır. This study aims to answer the question of to what extent public diplomacy could be viewed as separate from propaganda. The study conducts a longitudinal research examining the propaganda activities of Nazi Germany in Turkey between 1933-1945, in comparison to Federal Germany's public diplomacy activism between 2017-2020 in Turkey in order to better understand and explain the similarities and differences between propaganda and public diplomacy. Therefore, a link between propaganda and public diplomacy will be revealed and the prevailing definition of public diplomacy will be questioned.Today, some countries claim that other countries are making propaganda in their activities, and use the term propaganda as an accusatory statement, but they define their activities as public diplomacy activities although they conduct similar activities abroad. However, the study argues that Nazi Germany, which is shown as one of the biggest reasons for propaganda to gain a negative meaning, behaved similarly to today's Federal Germany especially in terms of communication strategies abroad.
Collections