Pediatri hemşirelerinin ilaç hatalarını bildirme durumları ile tıbbi hatalardaki tutumları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlaç hataları çocuk hastalarda daha sık görülmekte ve hataların sonuçlarından olumsuz etkilenmektedirler. İlaç hatalarının önlenmesinde hataların bilinmesi ve hata bildirimlerinin yapılması çok önemlidir. Ancak ülkemizde pediatri hemşirelerinin ilaç hataları ve bildirimleri konusunda yeterli veri bulunmamaktadır. Bu nedenle çalışmamızın amacı; pediatri hemşirelerinin ilaç hataları konusundaki bilgileri, hataları bildirme/bildirmeme durumları ve nedenlerini saptamak, ilaç hatalarının görülme sıkılığı hakkındaki görüşlerini belirlenmek ve ilaç hatalarının bildirilme/bildirilmeme durumları ile tıbbi hatalardaki tutumları arasındaki ilişkiyi açıklamaktır.Araştırma 179 çocuk hemşiresinin katılımıyla,07.01.2015 ve 31.05.2015 tarihleri arasında İzmir'de bir Çocuk Hastanesi'nde yapılmıştır. Araştırma verileri anket yöntemi ile, Sosyodemografik soru formu, İlaç Hataları Soru Formu ve Tıbbi Hatalarda Tutum Ölçeği kullanılarak yüz yüze görüşme ile toplanmıştır. Verilerin analizi SPSS 20 programında yapılmıştır. Frekans, sayı ve yüzde, ortalama, standart sapma, Mann whitney U testi, t testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde p<0.05 anlamlılık düzeyi aranmıştırAraştırmada hemşirelerin %98,3'ü hastanın ölümüyle sonuçlanan hataların, %51,4'ü ramak kala hataların bildirilmesi gerektiğini düşünmektedir. Son bir yılda ilaç hatası bildirimi yaptığını ifade edenlerin oranı %5,6'dır. Hemşirelerin genel olarak ilaç hatalarını bildiği ancak planlanan eğitimlerin olgular üzerinden yapılması gerektiği, ilaç hatalarının en önemli nedeni olarak hemşire başına düşen hasta sayısının fazla olmasının görüldüğü, ilaç hatalarını bildiren hemşirelerin oldukça düşük düzeyde olduğu, bildirimin önündeki en önemli engelin ceza alma algısı olduğu, ramak kala hataların daha düşük oranda fark edildiği ve bildirimlerinin az olduğu, ilaç hatalarını bildiren hemşirelerin tıbbi hatalardaki tutumlarının daha olumlu sonuçlarına varılmıştır. Medication errors are more frequently and adversely affected by the consequences of failure in children. Recognizing and making the error reporting of errors is very important in preventing medication errors. However, the country does not have enough data about medication errors and notifications of pediatric nurse. Therefore, the purpose of our study, For information on pediatric nurse for medication errors, error reporting / notification to the situation and to determine the causes, medication errors to determine their views on the incidence firmness and medication errors in the declared / notified me conditions and attitudes in medical error it is to explain the relationship between.The Study is made with the participation of 179 pediatric nurses, between 01.07.2015 and 31.05.2015 at the Children Hospital in İzmir. Research data and survey methods, socio-demographic questionnaire, Questionnaire for Medication Errors and medication errors attitude scalecollected by face to face interviews using.Data analysis was conducted in SPSS 20 program. Frequency, number and percentage, mean, standard deviation, Mann Whitney U test, t test was used. In the analysis of data p <0.05 significance level was sought.The 98.3 % of the nurses in the study of bugs that resulted in the patient's death , believes that it should be notified of the error near misses 51.4 %. The rate of medication errors stating that statement made last year is 5.6%. Known generally as medication errors of nurses , but the planned training should be done over the cases , medication errors can be seen in the large numbers of patients per nurse as the most important cause of nurses reporting medication errors to be at a relatively low level, the statement in front of the most important of impunity perception barrier , near misses the lower rate of errors and notification of the difference is less , the attitude of nurses reporting medication errors in medical errors has been reached to more positive results .
Collections