İnönü üniversitesi spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin yaşam doyumu düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnönü Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Yaşam Doyumu Düzeylerinin İncelenmesiAmaç: Bu çalışma Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin yaşam doyumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır.Materyal Ve Metot: Araştırmanın evrenini İnönü Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde okuyan 983 öğrenci oluştururken, örneklemini ise İnönü Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nde öğrenim gören ve rastgele yöntemle seçilen 622 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formuna ek olarak Diener, Griffin, Larsen ve Emmons tarafından geliştirilen ve Köker tarafından Türkçeye uyarlanmış `Yaşam Doyumu Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmamızda ölçeğin Cronbach alpha katsayısı 0.81 olarak belirlenmiştir. Bulgular: Öğrencilerin cinsiyet, okuduğu bölüm, spor branşı, spor yılı değişkenleri ile yaşam doyumu ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı (p˃0.05); yaş, sınıf ve gelir durumu değişkenleri ile yaşam doyumu ölçeği puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir (p<0.05).Sonuç: Araştırma sonucunda cinsiyet, okuduğu bölüm, spor branşı, spor yılı değişkenlerinin spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin yaşam doyumu üzerinde etkili olmadığı; yaş, sınıf ve gelir durumu değişkenlerinin ise spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin yaşam doyumu üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Spor Bilimleri, Yaşam Doyumu, Üniversite, Öğrenci :Examination of Life Satisfaction Levels of Inönü University Faculty of Sports Sciences StudentsAim: The aim of this study is to investigate life satisfaction levels of the students of faculty of sports science in terms of different variables. Material and method: The population of the research consists of 983 students studying at Inonu University Faculty of Sport Sciences, and the sample is composed of 622 students who composed of random selection method studying at Inonu University Faculty of Sport Sciences. In addition to the personal information form prepared by the researcher, `Satisfaction with Life Scale` developed by Diener, Griffin, Larsen and Emmons and adapted to Turkish by Köker was used in the research. In our study, Cronbach Alpha coefficient of the scale was determined as 0.81.Result: It is determined that there is no meaningful statistical difference between the point avarages of Satisfaction with Life Scale and students' gender, study field, sports branch, sports year variables (p˃0.05), but there is a remarkable statistical difference between the point avarages of Satisfaction with Life Scale and students' age, class, and income status variables (p<0.05). Conclusion: As the conclusion of the research, it is detected that gender, study field, sports branch, sports year variables are not effected on the satisfaction with life of sports sciences faculty students'. However, on the other hand, it is determined that age , class, and income status variables are effected on the satisfaction with life of sports sciences faculty students'. Keywords: Sport Sciences, Life Satisfaction, University, Student
Collections