Adölesan kızlarda teknoloji bağımlılığı ile sosyal kaygı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Adölesan Kızlarda Teknoloji Bağımlılığı İle Sosyal Kaygı Arasındaki İlişkiAmaç: Bu araştırmanın amacı, adölesan kızlarda teknoloji bağımlılığı ile sosyal kaygı arasındaki ilişkinin belirlenmesidir.Materyal ve Metot: İlişkisel tanımlayıcı olarak yapılan araştırmanın evrenini Mardin il merkezinde bulunan ortaöğretim kurumlarında okuyan öğrenci yoğunluğuna göre kura yöntemiyle seçilen beş liseden 2052 kız öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi yapılan güç analizi ile 635 kız öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmanın verileri Ocak 2019-Mart 2019 tarihleri arasında öğrencilerle yüz yüze görüşülerek elde edilmiştir. Verilerin toplanmasında Tanıtıcı Özellikler Formu, Ergenler İçin Sosyal Kaygı Ölçeği, Teknoloji Bağımlılık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde; yüzdelik dağılım, ortalama, bağımsız gruplarda t testi, varyans analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır.Bulgular: Adölesan kızların teknoloji bağımlılık toplam puan ortalaması 50.52±20.47, sosyal kaygı toplam puan ortalaması 41.98±13.71'dir. Adölesan kızların teknoloji bağımlılığı ile sosyal kaygı durumları orta düzey olarak belirlenmiştir. Teknoloji bağımlılık toplam puan ortalamaları ile sosyal kaygı toplam puan ortalamaları arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu saptanmıştır ( p<.05).Sonuç: Adölesan kızlarda sosyal kaygı arttıkça teknoloji bağımlılığının arttığı tespit edilmiştir. Psikiyatri hemşirelerinin ortaöğretim kurumlarında; teknoloji bağımlılığı ve sosyal kaygıyı azaltmaya ve sosyal kaygı ile başetme yöntemlerinin geliştirilmesine yönelik gerekli eğitimleri vermesi önerilebilir.Anahtar Kelimeler: Adölesan, Kızlar, Sosyal Kaygı, Teknoloji Bağımlı The Relationship Between Technology Addiction and Social Anxiety on Adolescent GirlsAim: The aim of this study is to determine the relationship between technology addiction and social anxiety in adolescent girls.Material and Method: The population of the study, which was conducted as a descriptive descriptive study, was 2052 female students from five high schools selected by lot method according to the number of students attending secondary schools in Mardin city center. The sample of the study was carried out with 635 female students by power analysis. The data of the study was obtained from face to face interviews with students between January 2019 and March 2019. Data were collected using the Descriptive Characteristics Form, Social Anxiety Scale for Adolescents, and Technology Addiction Scale. In the analysis of the data; percentage distribution, mean, independent samples t test, variance analysis and correlation analysis were used.Results: The total score mean of technology addiction adolescent girls are 50.52 ± 20.47 and the total score mean of social anxiety is 41.98 ± 13.71. The level of technology addiction and social anxiety in adolescent girls were determined as medium level. It has been found that there is a positive relationship between technology addiction total score averages and social anxiety total score averages (p <.05).Conclusion: It has been determined that as the level of social anxiety increases, the level of technology dependence increases in adolescent girls. In secondary education institutions; It can be recommended to provide necessary trainings to reduce technology addiction and social anxiety and to develop methods of coping with social anxiety.Key Words: Adolescent Girls, Technology Addiction, Social Anxiety
Collections