Olumlu ve olumsuz mesaj stratejileri bağlamında siyasi liderin seçmen algısı üzerine etkisi: 31 Mart 2019 Mahalli İdareler seçimi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Liderlik en genel tanımıyla belirli bir amaç için bir grup insanı bir araya getirme,etkileme, yönlendirme ve harekete geçirme kabiliyetidir. Siyasi arenada da liderlik enönemli faktörlerden biridir. Ülkemiz siyasi tarihinin her aşamasında siyasi liderlerinolumlu ya da olumsuz etkileri olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Bilhassa seçimsüreçlerinde halkın karşısına çıkan ve onları ikna edip desteklerini almaya çalışan siyasiliderlerin mücadeleleri seçim sonuçlarına doğrudan etki etmiştir. Seçim sürecindekullanılan stratejiler de savaş meydanlarında uygulananları aratmamıştır. Muktedir olmakisteyen siyasi aktörler bu bağlamda birbirlerine saldırmaktan veya negatif söylemlerdebulunmaktan kaçınmamışlardır. Bunun için her türlü siyasal iletişim faaliyetikullanılmıştır. Bu faaliyetlerde olumlu ve olumsuz mesaj stratejileri de uygulanmıştır.Çalışmanın birinci bölümünde liderlikle ilgili literatürde yer alan bilgilerderlenmiş ve var olan liderlik kuramları açıklanmıştır. Liderliğin güç kaynakları ve türleriüzerinde durulduktan sonra siyasi liderlik açıklanmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde iseseçim kampanyalarına giriş yapılarak çok partili siyasal yaşamdan günümüze kadar seçimsürecinde siyasi partiler ve liderlerinin kullandıkları stratejiler ele alınmıştır. Seçimkampanyalarında kullanılan başlıca mesaj stratejileri bu bölümde ele alınan bir diğer konuolmuştur. Üçüncü bölümde ise siyasi liderlerin kullandığı olumlu ve olumsuz mesajstratejilerinin seçmen üzerinde ne gibi bir etkisi olduğunu saptamak için yapılan araştırmabulguları yer almaktadır. Bu kapsamda Ak Parti ve CHP'nin 31 Mart 2019 Mahalliİdareler Seçimine yönelik yayınladıkları seçim beyannamelerinden elde edilen olumlu veolumsuz mesajlar ölçek geliştirilerek katılımcılara yöneltilmiştir. AksarayÜniversitesi'nin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören 430 öğrenciyle yapılan araştırmada yapılan analizler neticesinde siyasi liderin kullandığı mesaj stratejilerinin katılımcılarüzerinde etkili olduğu anlaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Seçim Kampanyaları, Mesaj Stratejileri Leadership, in its most general definition, is the ability to bring together,influence, manipulate and mobilize a group of people for a particular purpose. Leadershipis one of the most important factors in the political arena. It will not be wrong to say thatpolitical leaders have positive or negative effects at every stage of our country's politicalhistory. Especially in the electoral process, the struggles of political leaders who opposethe people and try to persuade them and get their support had a direct impact on electionresults. The strategies used in the election process are similar to those applied inbattlefields. Political actors wishing to be able to do so did not avoid attacking each otheror making negative statements. All kinds of political communication activities have beenused for this purpose. Positive and negative message strategies were also implemented inthese activities.In the first part of the study, the information in the literature about leadership iscompiled and the existing leadership theories are explained. After focusing on the powersources and types of leadership, political leadership is tried to be explained. In the secondpart, the campaigns used by political parties and their leaders in the electoral process fromthe multi-party political life to the present day are introduced by entering the electioncampaigns. The main message strategies used in election campaigns were another issuediscussed in this section. In the third part, the findings of the research conducted todetermine the effect of the positive and negative message strategies used by politicalleaders on the voters are given. In this context, the positive and negative messagesobtained from the election declarations issued by Ak Parti and CHP for the March 31,2019 Local Administrations Election were developed and the scale was directed to the participants. As a result of the research conducted with 430 students studying at variousdepartments of Aksaray University, the message strategies used by the political leaderwere found to be effective on the participants.Keywords: Leadership, Election Campaigns, Message Strategies
Collections