An orientalist approach to Amin Maalouf`s novel origins: A Memoir
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Lübnan doğumlu Fransız yazar Amin Maalouf'un Yolların Başlangıcı adlı eserini Oryantalist bakış açısıyla incelemektedir. Eser, Maalouf'un dedesi Butros ve onun kardeşi Cebrail'in yazışmalarından hareketle yazılmış olması sebebiyle gerçek hikâyelere dayanmakta ve kısmen kurgu içermektedir, dolayısıyla bir romandan ziyade yarı biyografik bir eser olarak değerlendirebilir. Eserde, Osmanlı İmparatorluğu, Atatürk ve Doğu toplumu ile ilgili çarpıcı tespitler ve tasvirler yer almaktadır. Bu çalışmada, Amin Maalouf'un yaptığı tespit ve yorumların oryantalist söylemdeki yeri sorgulanmaktadır. İnanç kaynaklı sorunların da sıklıkla dile getirildiği bu eserde, Doğu yozlaşmış, cahil ve geri kalmış olarak tasvir edilmektedir. Bu geri kalmışlığın sebebinin cahillik olduğu, çözümün ise gerçek bilgiye ulaşmak olduğu dile getirilmektedir. Sonuç bölümünde, Amin Maalouf'un her ne kadar doğru ve etkileyici tespitlerde bulunsa da, Doğu'nun geri kalmışlığından hayıflansa da, yer yer klasik Batılı bakış açısından kurtulamadığı ve özellikle Osmanlı İmparatorluğu ile ilgili yorum ve değerlendirmelerinde oryantalist söylemlerde bulunduğu fikrine varılmıştır. This study aims to examine Lebanese-born French author Amin Maalouf's Origins: A Memoir within the context of Orientalism. The plot of the novel is based on the correspondence between Maalouf's grandfather Botros and his brother Gebrayel. It is based on true stories and partly on fiction therefore it can be considered as a semi-biographical novel rather than a classical novel. In the novel there are remarkable statements and detections about the Ottoman Empire, Atatürk and Eastern society. In this study, these statements and detections will be examined with an Orientalist perspective. Throughout the novel problems about religion and beliefs are frequently mentioned and the Orient is represented as corrupted, ignorant and under-developed. Throughout the novel, both Botros and Amin Maalouf express their disappointment with this under-development and they frequently state that the reason of under-development is ignorance and therefore the solution is to achieve genuine knowledge. In the conclusion, it is emphasized that although Amin Maalouf makes correct and impressive detections and statements about the Orient, to some extent he cannot get rid of classical Western point of view and especially his statements about the Ottoman Empire includes orientalist expressions.
Collections