Bir kamu kuruluşu olarak Orta Anadolu Kalkınma Ajansı`nın bilinirliği üzerine ampirik bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Vatandaşların kendi çabaları ile karşılayamayacakları ve ücretsiz olarak sunulan mal ve hizmetlerin çoğunluğu kamu eliyle gerçekleştirilmektedir. Kamu hizmetleri günümüzde oldukça çeşitlenmiş ve içerik olarak da zenginleşmiştir. Pazarlamanın tarihsel gelişimindeki değişimler sadece özel sektör işletmelerini etkilemekle kalmayıp aynı zamanda kamu hizmetlerini de etkilemiştir. Ürün odaklı pazarlama anlayışından müşteri odaklı pazarlama anlayışına uzanan bu yolculukta kamu hizmetleri daha fazla pazarlama yapma ihtiyacı duymuştur.Çalışma içerisinde kâr amacı güden ve gütmeyen kuruluş kavramları incelenmiş daha sonra kâr amacı gütmeyen bir organizasyon olan kamu kuruluşu olgusu detaylandırılmıştır. Bu çalışmada ajansın, mali destek çalışmaları, eğitim organizasyonları, danışmanlık hizmetleri gibi faaliyetleri gruplandırılarak bu faaliyet grupları için yapılan pazarlama çalışmaları örneklendirilmiştir.Ajansın Kayseri, Sivas ve Yozgat illerindeki bilinirliğini ölçen anket uygulamasıyla elde edilen veriler ki-kare testleri ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda ajans bilinirliği ile ilgili önemli bulgular elde edilmiştir. Ajansın kurumsal olarak bilinirliği yüksek olmasına rağmen faaliyetlerinin bilinirliği istenilen düzeyde değildir. Ajansın bilinirliği yaşanılan yer, eğitim ve cinsiyet farklılıklarına göre değiştiği gözlemlenmiştir. Kayseri, Sivas ve Yozgat illerinden seçilen örneklem ile uygulanan anket ve sonuçlarının Orta Anadolu Kalkınma Ajansı pazarlama faaliyetlerine yön göstermesi amaçlanmıştır. Kalkınma ajansı pazarlama faaliyetlerinin incelenmesi açısından bir ilk olan bu çalışma, ajans stratejilerine önemli katkılar sağlayacaktır. The majority of the goods and services offer free of charge by public sources that citizens themselves cannot afford. Public services are now highly diversified and enriched in content. The changes in the historical development of marketing not only influenced private sector enterprises, but also affected public services. In this journey from product-oriented marketing to customer-focused marketing, public services needed more marketing.In this study, agency's activities such as financial support activities, training organizations, consultancy services have been grouped and the marketing activities carried out for these activity groups have been illustrated. The notion of profit-making and non-profit organization was examined for the study and then the phenomenon of the public institution included in the non-profit organizations was elaborated. The data obtained from the questionnaire which measures the awareness of the Agency in Kayseri, Sivas and Yozgat provinces were analyzed with chi-square tests. As a result of the analysis, important findings about agency awareness were obtained. Although the agency's institutional recognition is high, its activities are not at the desired level. It has been observed that the agency's awareness varies according to location, education and gender differences. The surveys and results of the selected samples from Kayseri, Sivas and Yozgat provinces were aimed to guide the marketing activities of the Central Anatolia Development Agency. This study, which is a first in terms of examining the development agency marketing activities, will make significant contributions to agency strategies.
Collections