Spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören öğrencilerinin akademik öz yeterlilikleri ve üniversite yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, spor yöneticiliği öğrencilerinin akademik öz yeterlilikleri ve üniversite yaşam kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Erciyes, Niğde, Ahi Evran, Karaman Oğlu Mehmet Bey, İnönü, Kırıkkale, Dumlupınar ve Akdeniz Üniversitelerinde Spor yöneticiliği bölümlerinin 1. ve 4. sınıflarında öğrenim gören toplamda 867 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır.Gönüllülerden Sosyo-demografik bilgi formu, Akademik Öz Yeterlik Ölçeği ve Üniversite Yaşam Kalitesi Ölçeği uygulamaları istenmiştir.Elde edilen veriler IBM Spss 22 adlı paket program ile kayıt edilmiştir. İstatistiki işlem olarak Mann Whitney U, Kruskal Wallis ve Akademik Öz Yeterlilik ile Üniversite Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişki için ise Spearman Korelasyon analizi uygulanmıştır.Sonuç olarak; akademik öz yeterliliğin yaş, öğretim durumu, sınıf, üniversite, yaşanılan yer, üniversite yaşam kalitesinin yaş, cinsiyet, sınıf, üniversite ve yaşanılan yer ile ilişkili olduğu, ayrıca akademik öz yeterlilik ile üniversite yaşam kalitesi arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bu durumun üniversitenin bulunduğu çevresel koşullardan, üniversitenin sunduğu imkânlardan, spor yöneticiliği bölümüyle ilgili müfredat ve kişinin kendini geliştirebilme kapasitesiyle alakalı farklılıklardan kaynaklandığı düşünülmektedir. Purpose of this study is to examine the relationship between sports management students` academic self efficacies and quality of university life.In the light of this purpose totally 867 students participated voluntarily to the stresearch who study at Erciyes, Niğde, Ahi Evran, Karaman Oğlu Mehmet Bey, İnönü, Kırıkkale, Dumlupınar and Akdeniz Universities' Sports Management departments' 1st and 4nd grades. Socio-demographic information form, Academic Self Efficacy Scale and Quality of University Life Scale applications were asked from volunteers. The acquired datum was saved with IBM Spss 22 package program. As statistical transaction Mann Whitney U, Kruskal Wallis and for the relationship between Academic Self Efficacy and Quality of University Life Spearman Correlation analysis was applied.As a result; it was determined that academic self Efficacy has relation with age, education status, class, university, residence and quality of university life has relation with age, gender, university and residence and also there is a positive meaningful relationship between academic self efficacy and quality of university life.It is thought that this situation is derived from difference like; environmental conditions, university`s opportunities, curriculum about spots management and developmental capacity of person.
Collections