Rekreasyon bölümlerinde okuyan öğrencilerin iletişim becerileri ve çatışma yönetimi stratejilerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, rekreasyon bölümü öğrencilerinin iletişim becerileri ve çatışma yönetimi stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Erciyes, Sakarya, Kocaeli, Hacettepe, Akdeniz Üniversitelerinde rekreasyon bölümlerinin birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıflarında öğrenim gören toplamda 909 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Gönüllülerden Sosyo-demografik bilgi formu, Çatışma Yönetimi Stratejileri Ölçeği ve İletişim Becerileri Düzeyini Belirleme Ölçeği uygulamaları istenmiştir. Elde edilen veriler istatistik paket program ile kaydedilmiştir. İstatistiki işlem olarak bu araştırmada nonparametrik testler kullanılmıştır. İkili karşılaştırmalarda Mann-Whitney U testi, Çoklu karşılaştırmalarda Kruskal Wallis H Testi, Post Hoc analizi olarak ise Bonforroni düzeltmeli Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. İkili ilişki sınamalarında Spearman korelasyon testinden yararlanılmıştır. Anlamlılık düzeyi olarak α=0,05 seçilmiştir.İletişim Becerilerinin ve çatışma yönetimi stratejilerinin cinsiyet, sınıf ve üniversite ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir. İletişim becerileri ile çatışma yönetimi arasında yapılan ilişki analizinde ise (korelasyon) ölçekler arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Bu durumun üniversitenin bulunduğu çevresel koşullardan, üniversitenin sunduğu imkanlardan, rekreasyon bölümüyle ilgili müfredat ve kişinin kendini geliştirebilme kapasitesiyle alakalı farklılıklardan kaynaklandığı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler: Üniversite, Öğrenci, Rekreasyon Bölümü, İletişim Becerisi, Çatışma Yönetimi Stratejileri Purpose of this study is to examine the relationship between recreation department students` communication skills and conflict management strategies. In the light of this purpose totally 909 students participated voluntarily to the stresearch who study at Erciyes, Sakarya, Kocaeli, Hacettepe, Akdeniz Universities' recreation departments' 1st, 2nd, 3th and 4nd grades. Socio-demographic information form, Conflict Management Strategies Scale and Determining the Level of Communication Skills Scale applications were asked from volunteers. Concerning the statistical process, non-parametric tests have been employed within this test. As for the paired comparison ,Mann-Whitney U test has been applied; for the multiple comparisons, Kruskal Wallis H test has been used; on the other hand, related to the analysis of Post Hoc, Mann-Whitney U test with Bonferroni correction has been implemented.As to the testing of correlation, Spearmen correlation test has been utilized. Accordingly, the level of significance has been utilized. Accordingly, the level of significance has been determined as a:0,05. As a result; it was determined that Communication Skills and conflict management strategies have relation with gender ,class and university. In the analysis of the relationship between communication skills and conflict management, it was determined that there is a positive relationship between the scales (correlation). It is thought that this situation is derived from difference like; environmental conditions, university`s opportunities, curriculum about recreation department and developmental capacity of person. Key Words: University, Student, Recreation Department, Communication Skills, Conflict Management Strategies
Collections