Üretim hattı sorumlularının seri uyarlamaya ilişkin görüşleri: Malatya`daki üretici firmalarda bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşmenin ve teknolojik gelişmelerin sonucu olarak sürekli yenilenmek zorunda olan üretim sistemleri ve yönetim teknikleri işletmeleri seri uyarlama sistemi ile karşı karşıya getirmiştir. Sistem her ne kadar bir üretim stratejisi olarak görülse de aynı zamanda bir yönetim ve pazarlama stratejisidir aslında. Çünkü işletmelere bugün içinde bulunduğumuz yoğun küresel rekabet ortamında müşterilerini tanıma ve bu sayede rekabet üstünlüğü sağlama fırsatı sunmaktadır.Seri uyarlama sistemini yönetim boyutuyla ele almayı amaçlayan bu tez çalışmasında sistem diğer üretim sistemleri ile karsılaştırılmış, genel özellikleri, üretim sürecinin işleyişi ve bilişim teknolojileri uygulamaları ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Üretim hattı sorumlularının seri uyarlamaya yönelik düşüncelerini anlamak amacıyla bir anket çalışması düzenlenmiş ve sonuçlar istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Production systems and management techniques that have to be constantly renewed as a result of globalization and technological developments, is brought businesses face to face with mass customization system. Although the system is known a production strategy, in fact it is also a management and marketing strategy. Because it offers businesses to identify their customers and thus to provide a competitive advantage.in today?s intense global competition environment.The aim of this thesis is to analyze the mass customization system with it?s management part and its relation with information technologies. Also the system is compared with the others, its general properties, how the production line works and its application to information technologies are explained in detail. In order to understand the views of production line managers on mass customization a survey was conducted and the results were analyzed statistically.
Collections