Kamu yöneticisi yetiştirme, atama ve terfi sisteminin yöneticilerin motivasyonuna etkileri: Türkiye İstatistik Kurumu örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu yöneticisi yetiştirme, atama ve terfi sisteminin yapısı ve işleyişi, her ülke için kamu hizmetin sunumunun kalitesi açısından temel belirleyici unsurlardan biridir. Kamu hizmetinin kalitesini doğrudan etkileyen bir başka unsur da çalışanların ve yöneticilerin motivasyon düzeyidir. Bu tez ile kamu yöneticisi yetiştirme, atama ve terfi sisteminin yöneticilerin motivasyon düzeyine ne şekilde etki ettiği incelenmektedir. Bu amaçla, Türkiye İstatistik Kurumu örnek kurum olarak belirlenmiş ve bu kurumun merkez ve taşra teşkilatında görev yapan her düzeyde yöneticinin cevaplaması için bir anket soru formu hazırlanmıştır. Bu anket ile TÜİK yöneticilerinin, yönetici eğitimine, yönetici atanma ve görevde yükselme sistemine, motivasyon düzeyini etkileyen faktörlere bakış açısı hakkında bazı bilgiler elde edilmiştir. Aynı zamanda, yöneticilerin bu konudaki tutumlarının motivasyon düzeylerine nasıl yansıdığı tespit edilmeye çalışılmıştır.Anket sonuçlarına göre, yöneticilerin motivasyonu açısından, ücret ve özlük hakları gibi maddi unsurların saygınlık, kişisel gelişim gibi manevi unsurlardan daha önemli görülmektedir. Mevcut atama ve terfi sisteminin yöneticilerin motivasyonunu olumsuz etkilediği tespit edilmesine rağmen bu etkinin ne düzeyde olduğu konusunda istatistiksel olarak anlamlı sonuçlara ulaşılamamıştır. For all countries, the structure and mechanism of public administrator training, assigning and upgrading system is one of the basic decisive elements for the quality of presenting public services. Another element which affects the quality of public service is motivation plane of employees and administrators.By this thesis, it is studied that how the public administrator training, assigning and upgrading system affects the motivation of administrators. For that purpose, Turkish Statistical Institute was sampled and a survey was prepared for administrators at all level in central and provincial organization.By this survey, some information about aspects of administrators on public administration training, assigning and upgrading system and motivation factors were obtained. At the same time, it was tried to detect that how the attitude of administrators about this issue, reflects their motivation. According to the results of survey, in terms of motivation, the material elements like wage and personnel rights are more important than moral elements like prestige and self-improvement. Even though it was detected that the assigning and upgrading system negatively affects the motivation of administrators, statistically significant results couldn't be reached about the degree of affection.
Collections