Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ruhsal liderlik ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı; beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ruhsal liderlik ve örgütsel bağlılıklarına ilişkin algılarını belirlemek, ruhsal liderliğin örgütsel bağlılıklarına etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırma da Kayseri ilinde aktif olarak görev yapan 635 beden eğitimi ve spor öğretmeninden tesadüfü yöntemle seçilmiş 299kişi çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışmaya katılan gönüllülerin yaş, cinsiyet, mesleki kıdem yılı, çalışılan kurum, eğitim durumu, görev yapılan eğitim kademesi, görev bölgesi medeni durum olmak üzere sekiz soruluk demografik bilgi formunu, Fry ve arkadaşları tarafından (2007) geliştirilen, Kurtar (2009) tarafından Türkçeye uyarlanan Ruhsal Liderlik Ölçeği ve Balay (252) tarafından geliştirilen örgütsel bağlılık ölçeğini doldurmaları istenmiştir. Verilerin analizinde IBM SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 20 istatistik paket programı kullanılmıştır. Beden Egitimi ve Spor Öğretmenlerinin ruhsal liderlik ve örgütsel bağlılık ölçeklerinden aldıkları puanların aritmetik ortalama ve standart sapma X±Sd olarak sunulmuştur. İkili karşılaştırmalarda bağımsız gruplarda t testi kullanılır iken, çoklu karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizi, oluşan farklılıkların tespitinde ise Tukey testinden faydalanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen verilerin ilişkisini ortaya çıkarmak için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi uygulanmıştır. p<0.05 değeri anlamlı kabul edilmiştir. Ayrıca Ruhsal liderliğin örgütsel bağlılığı yordama gücünü ortaya koymak için Lojistik regresyon analizi uygulanmıştır. Sonuç olarak; Öğretmenlerin ruhsal liderlik düzeyleri ile örgütsel bağlılık düzeylerinin cinsiyet, yaş, meslek yılı, çalışılan kurum, eğitim durumu, görev yaptığı öğretim kademesi, görev bölgesi ve medeni durumlarına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Ayrıca Öğretmenlerin Ruhsal liderlik düzeyleri ile Örgütsel bağlılık Düzeyleri arasında anlamlı ilişkiler bulunduğu ve ruhsal liderlik düzeylerinin öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeylerini yordadığı sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Ruhsal Liderlik, , örgütsel bağlılık, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni The general purpose of this research is; physical education and sports teachers' perceptions of spiritual leadership and organizational commitment to determine, to reveal the effect of spiritual leadership on organizational commitment. The sample of the study consisted of 299 people who were chosen randomly from 635 physical education and sports teachers working in Kayseri. The demographic information forms of the volunteers who participated in the study, including age, gender, year of professional seniority, institution worked, education level, education level, marital status of duty region, were developed by Fry et al. (2007) and adapted to Turkish by Kurtar (2009) Spiritual Leadership Scale and Organizational Commitment Scale developed by Balay (252). Data were analyzed using IBM SPSS (Statistical Package for Social Sciences). Arithmetic mean and standard deviation of physical education and sports teachers' scores from spiritual leadership and organizational commitment scales are presented as X ± Sd. While t-test was used for independent comparisons in tandem comparisons, one-way analysis of variance was used for multiple comparisons, and Tukey's test was used for determining differences. Pearson Product Moment Correlation Analysis was used to reveal the relationship between the data obtained from the scales. p <0.05 was considered significant. In addition, Logistic regression analysis was applied to reveal the organizational power of Spiritual leadership to predict.As a result; It was found that the levels of psychological leadership and organizational commitment of the teachers differed according to gender, age, professional year, institution, educational level, educational level, duty area and marital status. In addition, it was concluded that there were significant relationships between the levels of teachers 'spiritual leadership and organizational commitment levels and that the levels of spiritual leadership predicted the teachers' organizational commitment levels.Keywords: Spiritual Leadership, Organizational Commitment, Physical Education and Sports Teacher
Collections