SPORUN GELİŞİMİNDE OKUL SPORLARININ ROLÜ VE ÖNEMİ; BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİ İLE OKUL YÖNETİCİLERİNİN DEĞERLENDİRMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
SPORUN GELİŞİMİNDE OKUL SPORLARININ ROLÜ VE ÖNEMİ; BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİ İLE OKUL YÖNETİCİLERİNİN DEĞERLENDİRMELERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAOğuzhan GÜLErciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim DalıYüksek Lisans Tezi, Haziran 2020Danışman: Doç. Dr. Aydoğan SOYGÜDENÖZETBu çalışma, sporun gelişiminde Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri ile okul yöneticilerinin değerlendirmeleri çerçevesinde okul sporlarının rolünü ve önemini vurgulamak amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya beş farklı ilden toplamda (n=719) Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri ve okul yöneticileri katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen 18 maddeden oluşan `Okul Sporları Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçek formunun ilk bölümünde katılımcıların demografik özelliklerini belirlemeye yönelik kişisel bilgi formu, ikinci bölümünde ise `Okul Sporları Değerlendirme Ölçeği` bulunmaktadır. Çalışmanın istatiksel çözümlenmesinde lisanslı SPSS 23 programı kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen ölçeğe yapılan AMOS doğrulayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin okul sporlarını değerlendirmede geçerli ve güvenilir bir veri toplama aracı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, ölçekten elde edilen Cronbach Alpha (α) kat sayısının da yüksek olduğu görülmüştür (α=0,929). Yapılan Ki-Kare testlerinde anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Çalışmada katılımcıların `Okul sporları sayesinde sporun gelişeceği ve yaygınlaşacağı` görüşüne (%91,60) oranda katıldıkları görülmüştür. Bununla birlikte, `Okul sporları sayesinde başarılı sporcu keşfetmenin daha kolay olduğu` fikrine katılımcıların (%92,90) olumlu görüş vermişlerdir. Aynı zamanda, `Okul sporları sayesinde öğrencilerin fiziksel gelişimleri ile ruhsal gelişimlerinin artacağı` fikrine katılımcıların (%93'80) katıldıklarını belirtmişlerdir. Benzer maddelere olumlu görüş belirtenlerin toplamda oranı (%80)'in üzerinde bulunmuştur.Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri ile okul yöneticilerinin okul sporlarına karşı değerlendirmeleri yüksek oranda olumludur. Bu değerlendirmelere göre, okul sporları faaliyetlerinin daha güçlü ve etkili yapılması sonucunda öğrencilerin kişisel gelişimlerine ve Türkiye'deki spora katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.Anahtar kelimeler: Okul Sporları, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri, Okul Yöneticilerinin Değerlendirmeleri THE ROLE AND IMPORTANCE OF SCHOOL SPORTS IN THE DEVELOPMENT OF SPORT; A STUDY ON THE EVALUATIONS OF PHYSICAL EDUCATION TEACHERS AND SCHOOL ADMINISTRATORSOguzhan GULErciyes University, Institute of Health Sciences, Department of Physical Education and SportsMaster's Thesis, June 2020Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Aydogan SOYGUDENABSTRACTThis study was carried out to emphasize the role and importance of school sports in the development of sports, within the framework of the evaluation of Physical Education and Sports Teachers with school administrators.The study was attended by a total of five different provinces (n = 719) physical education teachers with school administrators. `The Scale of Evaluation in School Sports` consisting of 18 items developed by the researcher was used as a data collection tool. In the first part of the scale form, there is a personal information form to determine the demographic characteristics of the participants, and in the second part, an `The Scale of Evaluation in School Sports`. Licensed SPSS 23 program was used in the statistical analysis of the study. As a result of the AMOS confirmatory factor analysis on the scale used, it was determined that the scale is a valid and reliable data collection tool in determining the opinion about school sports. No significant relationship was found in the chi-square tests. In addition, Cronbach Alpha (α) coefficient obtained from the scale was found to be high (α = 0.929).In the study, it was seen that the participants agreed with the opinion that `Owing to school sports, sports will develop and become widespread` at a rate of (91.60%). However, (92.90%) of the participants have a positive opinion to the idea that `Owings to school sports, it is easier to discover successful athletes`. At the same time, (93,80%) of the participants stated that they agree with the idea that `Owings to school sports, physical development and spiritual development of students will increase`. The total ratio of those who have positive opinions to similar questions was found above (80%).The evaluation of Physical Education Teachers and school administrators against school sports is highly positive. According to this assessment, school sports activities due to be made stronger and more effective of the students' personal development and are expected to provide contributions to sports in Turkey.Key words: School Sports, Physical Education Teachers, Evaluations of School Administrators
Collections