Yükseköğrenimin ekonomik büyümedeki rolü: Endonezya ve Türkiye örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde, küresel kalkınma olarak da bilinen uluslararası kalkınma, uluslararası ölçekte yahut genel olarak küresel bir hedef olarak gelişme düzeyiyle ilintilidir. Gelişmiş ülkeler için küresel hedef geleneği, çoğunlukla gelişmekte olan veya az gelişmiş ülkelerin küresel pazarda hayatta kalmasına, hatta dünyanın devlet sınırları dahilindeki entegrasyonu için desteklenmesine yardımcı olmaktadır. Ancak bugün, dünyanın gelişmekte olan bir bölümü uluslararası ekonomik meselelerde kilit rol oynamaya başlamıştır. Bunlar, diğer gelişmiş ülkelerle rekabet edebileceklerini gösterebilmekte ve ekonomik güçlerini kanıtlamaya çalışmaktadırlar.Bugünlerde küresel ekonomik alanda, ekonomik büyüme, ülkelerin ekonomik göstergelerinde en çok izlenen husus olma özelliğine sahiptir. Ekonomik büyüme ile ilgili ilk literatür, süreci fiziksel sermaye birikimi ile tanımlamıştır. Bununla birlikte, 20. yüzyılın sonlarında ekonomiler, işgücü ekonomisinde belirlenmiş beceri / karakteristik bakış açısına göre işçilerin üretkenliğini arttırabilmek için standart bir yaklaşım olarak beşeri sermayelerini kullanmaktadır. Yükseköğrenim, hem şahıslar hem de işyerleri için beşeri sermaye yatırımının en önemli unsurlarından biri olarak görülen ve zaman ve maliyet bakımından beşeri sermayeye yapılan önemli bir yatırım şeklidir.Bu çalışmanın amacı, Türkiye ve Endonezya örnekleri esas alınarak yükseköğrenimin ekonomik büyümedeki rolünü tanımlamaktır. Bu son on yıl boyunca hem Endonezya hem de Türkiye, G20 üyesi ülkelere katılarak ekonomik güçlerini göstermişlerdir. Dahası, bu çalışmada bahsi geçen ülkelerin, yükseköğrenimin beşeri sermaye için bir yatırım aracı olarak nasıl kullandıklarını teorik ve pratik olarak incelenmektedir. Bu tezde, yükseköğretimin mevcut durumunu ve ekonomik büyümeyi birlikte açıklayarak, bu örneklerin eylemlerini nasıl açıkladığı analiz edilmektedir.Anahtar Kelimeler: Beşeri Sermaye, Yükseköğrenimin Rolü, Ekonomik Büyüme, Türkiye, Endonezya. Currently, international development or also known as global development is concerning to level of development in international scale or as a widely global target. The tradition of the common goal of the developed countries is mostly helping to support the developing country or least developed country to survive on the worldwide market or even the integration of the world across the state border. However, today in some part of the developing world are starting to play a crucial role in international economic issues. Those can show their economic power to compete with the other developed countries.Currently, economic growth is the most-watched for the economic indicator of the countries. The early literature on economic growth identified the process with the accumulation of physical capital. However, lately in 20th century the economies use of human capital as a standard approach in labour economics view of set skill/characteristic can increase worker's productivity. Higher education is a form of investment in human capital in regards to time and cost which is seen as one of the essential elements of human capital investment, both for individuals and for workplaces.The objective of this thesis is to describe the role of higher education for economic growth in the sample of Turkey and Indonesia. Both Indonesia and Turkey during this last decade are showing their economic power by being the G20 member countries. Furthermore, we will examine theoretically and practically on how this countries role their higher education as an investment for their human capital. In this thesis, by describing the current condition of higher education and economic growth together will see how this sample explains their act of it.Keywords: Human Capital, Role of Higher Education, Economic Growth, Turkey, Indonesia.
Collections