19. yy. neyzen bestekarların saz eserlerinin makamsal analizleri üzerine bir inceleme ve değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 19. yy. neyzen bestekarlarına ait farklı makamlarda bestelenmiş 12 saz eserinin makamsal analizleri yapılmıştır. Bu bağlamda Türk musikisinin genel özellikleri dikkate alınarak eserlerin makamsal özellikleri, geçkileri ve çeşnileri tespit edilmiş, porte ve ölçü bazında belirtilmiştir. Böylece analizi edilen eserlerin, makamsal ve biçimsel özellikleri, bestekarların bestecilik yönleri ve içinde bulundukları yüzyılda yaşanan gelişmelerin eserlere olan etkileri tespit edilerek sonuca bağlanmıştır.Bunun yanı sıra 19. yy.da Türk müziğinin genel özellikleri, padişahların Türk müziğine olan etkileri, müzik eğitim kurumları ve Batı müziği ile Türk müziği etkileşimleri hakkında bilgi verilmiştir. Devamında ise 19. yy. neyzen bestekarların biyografileri hakkında bilgi verilmiştir. In this study, 12 stringed-instrument reed pieces composed in different modes belonging to 19. Century reed flute players are analyzed in terms of modes. In this context, mode characteristics of pieces, passing and forms are determined and indicated in the basis of staff and meter taking general features of Turkish music into consideration. Therefore, mode and style characteristics of analyzed pieces, composition sides of the composers and the impacts of developments in the century of that time on the pieces are determined and concluded. Moreover, the general characteristics of Turkish Music in the 19th century, information regarding the impacts of the sultans on Turkish music, music education institutions, interactions between Western music and Turkish music are provided. Following that, biographies of reed flute composers in the 19th century are provided.
Collections