Bilgisayar destekli öğretimin fizik eğitiminde öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
B LG SAYAR DESTEKL ÖĞRET M N F Z KEĞ T M NDE ÖĞRENC BAŞARISI veTUTUMUNA ETK SBülent BAŞARANÖZETBu araştırmada, fizik eğitiminde bilgisayar destekli öğretim ve geleneksel öğretimyöntemlerinin başarı ve bilgisayara yönelik tutuma etkileri karşılaştırmalı olarakincelenmiştir.Araştırma, Dicle Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Fizik Bölümündegerçekleştirilmiştir. Fizik bölümünün 3. sınıflarında okuyan I. ve II. öğretim öğrencilerine?Bir Boyutlu Potansiyeller? konusu ile ilgili geliştirilen ?başarı testi? ve Deniz (1995)tarafından geliştirilen ?Bilgisayara yönelik tutum ölçeği? ön-testler olarak uygulandı. edilenveriler düzenlenerek istatistiksel analizlerden geçirildi. Elde edilen sonuçlar aşağıdaözetlenmiştir.Denenen öğretim yöntemleri kendi içlerinde karşılaştırıldıklarında her iki grup içinbaşarı testi son-test ve ön-test toplam puanları arasında anlamlı farklar bulunmuştur.Karşılaştırma sonucunda; geleneksel yöntemin bilgi ve uygulama düzeyindekidavranışları kazandırmada BDÖ öğretim yönteminden daha etkili olduğu; kavramadüzeyindeki davranışları kazandırmada ise BDÖ uygulamasının daha etkili olduğugörülmüştür. Toplam erişi puanlarına göre ortalamalar arasında gözlenen fark anlamlı değil,ancak BDÖ uygulamalarının yapıldığı grubun ortalama puanlarının geleneksel yönteminuygulandığı gruptan daha yüksek olduğu gözlenmiştir.BDÖ' nin ve geleneksel yöntemin uygulandığı her iki grupta da bilgisayara yöneliktutum ölçeğinin toplamında ve alt ölçeklerinde son ve ön uygulanma puanları arasındakifarkın önemli olmadığı tespit edilmiştir. Gruplar kendi aralarında karşılaştırıldıklarındabilgisayara yönelik tutumun ?Bilgisayarın Eğitim ve Öğretimde Kullanılması (EÖ)? altölçeğinde BDÖ lehinde bir farklılık gözlenmiştir. Buradan da BDÖ' in öğrenci tutumlarını,bilgisayarların eğitim öğretimde kullanılması lehine değiştirdiği sonucuna varılmıştır.. The Effect of Computer Assisted Teaching on Student Achievement andAttitude in Physics EducationBülent BAŞARANSUMMARYI this study, the effects of computer assisted learning and traditional learning methodson student achievement and attitude is investigated comparatively.The study was carried out at physics department of faculty of arts and science at DicleUniversity. Students at their third year were subjected to an ?achivement test? related to ?OneDimensional Potentials? and ?atitutes towards computers scale? that was developed by Deniz(1995) was applied as a pre-test. The results of the accumulation of the both tests did notrevealed statistically any significant difference between the two groups.. The results obtainedare summaried below ;The comparison of the teaching methods applied yielded meaningful difference withinthe groups when accumulated points from pre and last tests were considered.The result shows traditional teaching method was more effective in helping gainingknowledge and application related behaviours, while CAL was more effective in gainingretention related behaviours.There was not any difference between two groups both in the total points gained from?Attitudes towards computer scale and in sub-scales when pre-and last applications wereconsidered.This indicates that CAL students changed their attitude in favour of using computersin education and teaching.The analysis of these dimensons revealed this there was a meaningful difference in?using computer in education an teaching? in favour of CAL. In other dimensions and thetotal points of attitutes towards computer any meaningful difference was not detected..
Collections