Personel yer belirleme sisteminde GPS desteğinin kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tez konusu olarak arastırılan bu proje, bir ihtiyacın giderilmesine yönelik olarakhazırlanmıstır. Hava Kuvvetlerinde kullanılan ve kısaca PLS denilen personel konumbelirleme sistemi (Personnel Locator System), herhangi bir kaza sonucu uçaktanatlayan pilotun üzerinde tasıdıgı özel bir telsiz sayesinde yerinin belirlenmesinisaglamaktadır. Mevcut bu sistemler istenilen düzeyde yeterli hassasiyetteçalısmamaktadır. Bu sistemle kazaya ugrayan pilotun yeri radyo dalgalarıylabulunmakta. Bu ise pilotun yerini 1000-1500 metreye kadar hatalı olarakgöstermektedir.Mevcut sistemde, arama yapan helikopterde bulunan bir cihaz, pilotun üzerindetasıdıgı telsizin sinyallerinin yönünü ve uzaklıgını göstermektedir. Bu sistem çokgüvenilir olmayıp havacılık açısından önemli oranda hata yapmaktadır.Bu çalısma ile GPS desteginin de kullanılmasıyla sistemin hassasiyetinin istenendegerlere ulastırılması amaçlanmıstır. Pilotun üzerinde tasıdıgı telsize bir adet GPSalıcısı ilave edilmis, GPS ten alınan koordinat bilgileri DTMF kodlarıyla radyodalgaları üzerinden alıcıya gönderilmistir. Arama yapan helikopterde bulunacaktelsiz alıcısına gelen DTMF sinyalleri çözülerek pilotun koordinatları LCD ekrandagösterilmistir.Çalısma sonucunda da mevcut sistemlere göre daha yüksek hassasiyet elde edilmisve bu hassas koordinatlar radyo dalgaları vasıtasıyla aktarılabilmistir. Ayrıcaçalısmada Diyarbakır için bes ayrı semt belirlenmis, alınan koordinatlara göre hangisemtte olundugu LCD ekrana yazdırılmıstır. Öncelikle bu çalısmada kullanılankonular hakkında bilgiler verilmis daha sonra yapılan uygulama anlatılmıstır.Sırasıyla GPS'in çalısma prensipleri, seri iletisim kuralları, DTMF ton kodlarısistemi (kodlayıcı- kod çözücü), CM8870 entegresi, PIC 16F877 mikrokontrolörü,PIC Basic programlama dili baslıkları altında yeterli düzeyde bilgi verilmistir.Anahtar KelimelerGPS, NMEA, PLS, DTMF, Microcontroller, Seri Comminication, Picbasic, RadyoDalgalarıyla Digital Haberlesme, Pilot Yerbelirleme Sistemi. This thesis subject is investigated as a project that is addressing a specificrequirement. The Personnel Locator System (PLS), which is currently being used byTurkish Air Force, helps to locate the global position of a ejected pilot by using aspecial radio. The position accuracy of this current system does not meet therequirements. Radio signals are used to locate the position of the ejected pilot, whichleads to a 1000 to 1500 meters of erroneous measurement.The current system equipment, which is installed on a helicopter, calculates andshows the direction and range of the signals emitted by the radio that is carried on thepilot harness. This system is not reliable due its unacceptable low accuracy.The objective of this investigation is to improve the accuracy of the system by usingthe Global Positioning System (GPS). A GPS receiver is mounted on the pilot carriedradio and the GPS signals are transmitted on the radio signals by the DTMF codes..The DTMF signals are received by the radio that is on the helicopter, decoded anddisplayed on the LCD.After this study, the position accuracy is improved comparing to the predecessor andthe accurate coordinates are transferred on the radio signals. Additionally, fivedesignated points in Diyarbakır are located using this system and the name of thelocations are displayed on the LCD according to calculated coordinates. Firstly, sometheoretical information is given and then the application is delineated in this study..The GPS operating principles, serial communication rules, DTMF tone codes(encoder ? decoder), CM8870 integrated circuit, PIC 16F877 microcontroller, PICBasic programming language are introduced in given sequence.KeywordsGPS, NMEA, PLS, DTMF, Microcontroller, Serial Communication, Picbasic,Digital Communication by Radio Signals, Pilot Locator System
Collections