Eğitimde cinsiyet eşitsizliğinin gelir üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumsal cinsiyet, kadın ve erkeklerin farklı toplumlarda, kültürlerde, bölgelerde ve dinlerde karşılaştıkları farklılıklardır. Eğitim, sağlık, siyaset ve istihdam alanlarındaki toplumsal cinsiyet eşitsizliği küresel bir sorun olarak nitelendirilmektedir. Eğitimle birlikte beşeri sermayenin gelişmesi sonucu daha etkin, etkili ve verimli bireylerin nicelik ve nitelik olarak artacağı beklenmektedir. Kadınların eğitim oranı arttıkça eğitimli kadının iş gücüne katılım oranının artması ile birlikte iş gücünün niteliğinin artması, daha sağlıklı ve iyi beslenen çocuk oranının artması ve en nihayetinde ülkelerin beşeri sermayesinin uzun dönemde ekonomik gelişme üzerinde olumlu bir etki göstereceği belirtilmektedir.Bu çalışmada ilk ve orta öğretimde cinsiyet eşitsizliğinin gelir üzerine etkisi 1998-2017 döneminde yüksek ve üst orta gelirli ülkeler için panel veri analizi ile araştırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, sermaye birikimi ve doğurganlığın gelir üzerindeki etkisi pozitif, eğitimde cinsiyet eşitsizliğinin gelir üzerindeki etkisi ise negatif bulunmuştur. Özellikle ilköğretimde cinsiyet eşitsizliğinin gelir üzerinde önemli düzeyde negatif yönde bir etki oluşturduğu, ilköğretimdeki eşitsizliğin sonraki öğretim düzeylerine de aktarılacağı ve uzun dönemde gelir eşitsizliği ve büyüme potansiyeli açısından fırsat eşitsizliğinin giderilmesinin önemli olduğu görülmektedir. Bu nedenle özellikle ilköğretim konusunda uzun vadeli ve istikrarlı politikaların öneminin göz önünde bulundurulması ve eğitimde fırsat eşitsizliğinin giderilerek kadınların eğitim ve iş olanaklarının arttırılması için gerekli düzenlemelerin ve farkındalığın oluşturulması gerekmektedir. Gender is the difference between men and women in different societies, cultures, regions and religions. Gender inequality in education, health, politics and employment is considered as a global problem. As a result of the development of human capital thanks to education, it is expected to increase of efficient individuals in quantity and quality. It is stated that as the education rate of women increase and with the increase of the participation rate of the educated women in the labor force, the quality of the labor force increases, the rate of healthier and well-fed children increases and consequently the human capital of the countries will have a positive effect on the economic development in the long term. In this study, the effect of gender inequality in primary and secondary education on income was investigated by panel data analysis for high and upper-middle-income countries in the period of 1998-2017. According to the results, the effect of capital accumulation and fertility on income was positive and the effect of gender inequality in education on income was negative. It is seen that gender inequality has significantly negative effect on income, especially in primary education, and that inequality in primary education will be transferred to the next education levels and it is important to eliminate inequality of opportunity in terms of income inequality and growth potential in the long term. Therefore, it is necessary to take into account the importance of long-term and stable policies, especially in primary education, and to create the necessary arrangements and awareness to increase the education and job opportunities of women in order to eliminate inequality of opportunity in education.
Collections