Özdeşlik konusunun öğretiminde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının öğrenme ürünlerine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı, özdeslik konusunun ögretiminde yapılandırmacı ögrenmeyaklasımının ögrenme ürünlerine etkilerini belirlemektir.Arastırma 2006?2007 ögretim yılı güz döneminde Diyarbakır li Vali Kurt smail Pasalkögretim Okulunda toplam 5 haftalık deneysel bir arastırma seklinde yürütülmüstür. Buarastırmada deneysel desen yöntemlerinden ön test-son test kontrol gruplu desenkullanılmıstır. lkögretim 8. sınıf matematik ögretim programında bulunan ?Harfli fadeler veDenklemler? ünitesinde bulunan özdesliklerin ögretiminde yapılandırmacı ögrenmeyaklasımının hangi düzeyde etkili oldugunu belirlemek için, 8E subesinde okuyan 33 ögrencideney grubunu, 8D subesinde okuyan 36 ögrenci kontrol grubunu olusturmak üzere 69ögrenci ile arastırma örneklemi olusturulmustur.Arastırma kapsamında özdeslik konusunun ögretiminde, kontrol grubunda gelenekselögretme, deney grubunda yapılandırmacı ögrenme yaklasımı dogrultusunda, probleme dayalıögrenme, isbirlikli ögrenme ve bulus yoluyla ögrenme stratejisi kullanılarak ders ögretmenitarafından 5 haftalık bir çalısma yürütüldü. Deney grubundaki ögrenciler küçük heterojengruplara ayrıldı. Özdeslik konusunun ögretiminde kullanılmak üzere, arastırmacı tarafındanhazırlanan materyaller, grupların kullanımına sunularak ögrenci ögrenmeleriningerçeklesmesi saglandı.Ölçme araçları (?özdeslik konusuna iliskin basarı testi? ve ?matematik tutum ölçegi?),deney sonrasında son test amaçlı ve deneysel islemden 4 hafta sonra bilissel ögrenmeürünlerinin kalıcılıgını belirlemek için bir daha uygulandı.Nitel ve Nicel veriler SPSS paket programı kullanılarak aritmetik ortalama, bagımsızve bagımlı degiskenler için t-Testi teknikleri kullanılarak çözümlenmistir. statistikselanlamlılık düzeyi 0.05 alınmıstır.Arastırmanın bulguları; yapılan t-Testi sonucunda ?özdeslik? konusunun ögretimindeyapılandırmacı ögrenme yaklasımının uygulandıgı deney grubundaki ögrencilerin akademikbasarıları ile geleneksel ögrenme yöntemlerinin uygulandıgı kontrol grubundaki ögrencilerinakademik basarıları arasında deney grubunun lehinde anlamlı düzeyde farklılıgın oldugugörülmüstür. Bu sonuç yapılandırmacı ögrenme yaklasımının, geleneksel ögretim yönteminegöre matematik ögretiminde akademik basarıyı arttırmada daha etkili oldugunugöstermektedir. Aynı zamanda deney grubu ögrencilerinin ?özdeslik? konusunun ögretimiesnasında somut materyallerle aktif ögrenmenin içinde olmaları ve deneyimlerinin ön görülenbilgileri hatırda tutma düzeylerine olumlu etki yaptıgı görülmektedir. Matematik dersiniyapılandırmacı ögrenme yaklasımına dayalı etkinliklerle uygulayan deney grubu ilegeleneksel yöntemlerin uygulandıgı kontrol grubunun ?özdeslik? konusunun ögretimindegelistirdikleri tutumlar arasında deney grubunun lehine bir gelisme gözlenmis olmasınaragmen istatistiksel anlamlılık düzeyinde bir fark görülmemistir.Anahtar Kelimeler. Matematik egitimi, Yapılandırmacı ögrenme, Gelenekselögretim, Ögrenme ürünleri, Özdeslikler The aim of this study is to establish the effects of a constructive learning approach onlearning success in the teaching of identities.The study was carried out as an experimental the first research of 5 weeks? time in thecity of Diyarbakır, Vali Kurt smail Pasa Primary School during 2006?2007 education yearfall semester. A pretest and a posttest were used in this research. To establish how effectivethe constructive learning approach is in the teaching of identities that are found in the?Expressions with Letters and Equations?, which is in the mathematics program of primaryschool eighth grade, a research exemplary was constituted out of 33 students being in the 8Eclass and 36 students being in the 8D class.In the context of the research in the teaching of identities a study of five weeks wascarried out. In the study the methods used were learning based on problems, learning incooperation and learning via finding strategy. The students in the group were divided intosmall heterogenic groups. The materials that were prepared for learning the identity werepresented to the groups and teaching was provided.The measuring tools (mathematics achievement test and mathematics behavioralmeasure) were applied once more to determine the permanency of cognitive learning success4 weeks after the experiment.Qualitative and quantitative data were analyzed by the SPSS package program,frequency, percentage, arithmetic average, standard deviation and for dependent andindependent variable the t-test techniques were used. The level of meaning was taken as 0.05.The findings of the study: as a result of the t-test it was established that there werequite meaningful differences between the academic success of the students who were taughtby constructive learning methods and the students who were in the control group and weretaught by the traditional teaching methods in the teaching of the ?identities? subject. Thisresult indicates that the constructive learning method is more effective in the teaching ofmathematics and in order to increase the academic success compared to traditional teachingmethods. At the same time, it is realized that the students in the control group were in activelearning with concrete materials while ?identities? were taught by the constructive learningmethod. This also helped the students to effectively keep necessary information in theirminds. Even though it is observed that the students in the control group developed themselvesbetter, it is realized that there is no statistical difference among two groups of students.Keywords. Mathematics Education, Constructive Learning, Traditional Teaching,Learning Success, Identities
Collections