Bilimsel araştırmalarda veri toplama aracı olarak web anketlerin kullanılması, sınırlılıkları ve fizik tutum ölçeğine uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma, gelecegin gereksinimlerine yanıt verebilen ögretmenler yetistirmek içinEgitim Fakültesinde okuyan Fizik Ögretmenligi Anabilim Dalı ögrencilerinin web anketiyöntemi kullanılarak demografik özelliklerini ve fizik dersine yönelik tutumlarınıkarsılastırmalı olarak tespit etmek amacıyla yapılmıstır.Arastırma, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Egitim Fakültesinde bünyesinde yer alanfizik ögretmenliginin 1, 2, 3, 4 ve 5. sınıflarında okuyan 131 (91 erkek, 40 kız) ögrenci ilegerçeklestirilmistir. Ögrencilere internet üzerinden ?fizik dersine yönelik tutum ölçegi? ve?demografik özellikler anketi? web anketi yöntemi kullanılarak uygulanmıstır. Buölçeklerin web ortamında hazırlanması, arastırmanın zaman, maliyet, emek ve güvenirlikbakımından daha yararlı olmasını saglamıstır. Fizik tutum ölçegi ve demografik özellikleranketi uygulanırken, laboratuara alınan ögrencilerin bu çalısma için hazırlanmıs olan websitesinden faydalanılarak belirtilen anketlere baglanmaları istenmistir. Ögrencilerin websitesinde yer alan ilgili web adresini tıklayarak ölçeklere ulasmaları saglanmıstır. Belirtilenölçek verileri, java script dili kullanılarak ögrencilerin anket sorularını bos bırakmalarıengellenmis ve veriler veritabanına otomatik olarak kaydedilmistir. Verilerin analizisonucunda ögrencilerin ailelerinin alt gelir grubu ailelerden geldigi anlasılmaktadır.Yüksek gelir grubuna sahip ögrencilerin düsük gelir grubuna sahip ögrencilere göre fizikdersine yönelik tutumlarının daha olumlu oldugu tespit edilmistir. Ayrıca çalısmada eldeedilen bir diger bir bulgu ise ögrencilerin bulundukları sınıf yükseldikçe fizik dersine dahaolumlu yaklastıklarıdır. Çalısmada ögrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarının lisemezuniyeti durumuna, ÖSYM sınavında Fizik Ögretmenligi Anabilim Dalını tercihettikleri sıraya ve cinsiyetlerine baglı olmadıgı da tespit edilmistir. In order to meet the needs of future teachers this study was carried out to comparephysics student teachers? (training in education faculty) attitude toward Physics using webquestionnaire method in terms of their demographic features. This study was carried outon 131 (91 of them is male, 40 of them is female) students studying 1, 2, 3, 4 and 5.thgrade of physics theacher department of Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Education Faculty.Physics attitude scale and demographic features questionnaries were used through internet.Web questionnaires were applied as it was useful for saving time, money, energy and alsomore reliable. Both methods for data collection were carried out by asking students to getto the labs and log on to the site designed for the research. prospective physics teacherswere asked to enter the website to fill the questionnaires. For this aim Java Script code wasadded to the web site to fill all questions (without leaving any blank) and then the obtainedresults were ready to analyse. The results showed that prospective physics teachersgenerally have lower sosyo-economic backgrounds. Positive attitudes toward physicsincrease as students advance to higher grades, and attitude toward Physics was independentof type of highschool the prospective teachers were graduated (Anadolu Lisesi, AnadoluÖgretmen lisesi, Genel Lise, Süper Lise), gender, preference sequence of ÖSYMplacement system. Also higher sosyo-economic background has positive effect on attitudetoward physics.
Collections