Ferhâd ü Şîrîn mesnevisinin arketipsel sembolizm, `kahramanın sonsuz yolculuğu` ve `kahramanın dönüşümleri` bağlamında incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Ali Şîr Nevâi ve Lâmi'î Çelebi'nin Ferhâd ü Şîrîn mesnevisi üzerine yapılandırılmıştır. Eser, Jung'ın geliştirdiği arketipsel sembolizm ile Jung'dan hareketle Campbell'in geliştirmiş olduğu Kahramanın Sonsuz Yolculuğu ve Kahramanın Dönüşümleri bağlamında karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Ferhâd ü Şîrîn mesnevisi içerisinde barındırmış olduğu zengin imge ve sembollerle çalışmamıza konu olmuştur. Eserin arketipsel sembolizm açısından ele alındığı bölümde; öz, gölge, persona, anima-animus, yaşlı bilge adam ve yüce ana arketipleri incelenmiştir. Kahramanın Sonsuz Yolculuğu bölümünde kahramanın aşama arketipleri olan yola çıkış-erginlenme ve dönüş kavramları yorumlanmıştır. Kahramanın Dönüşümleri bölümünde ise kahramanın çocukluğundan ölümüne kadar geçirdiği değişimler değerlendirilmiştir. This work is structured on the mathematics of Ali Şîr Nevâi and Ferhâd ü Şîrîn of Lâmi'î Çelebi. The work has been analyzed comparatively in the context of the archetypical symbolism developed by Jung and the Hero's Transformations, developed by Campbell.Ferhâd ü Şîrîn mesnevi has been the subject of our work with the rich images and symbols it contains. In the section where the work is discussed in terms of archetypal symbolism; essence, shadow, persona, anima-animus, old wise man and the main archetypes were examined. In the hero's Endless Journey section, he interpreted the protagonist's stage archetypes, the concepts of departure, adulthood and return. In the Hero's Transformations section, the changes that the hero experienced from childhood to death were evaluated.
Collections