Web tabanlı sistemlerde scorm uyumlu Whiteboard Movie tekniğinin öğrencilerin fizik derslerindeki başarı ve tutumlarına etkisinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ?Kuvvet? ve ?Hareket? ünitelerinde bulunan konu anlatımları ve problem çözümlerine ait beyaz sayfa videoları (Whiteboard Movies), simülasyonlar ve animasyonlar gibi öğretim materyalleri ile doğru-yanlış, boşluk doldurma, sürükle bırak, bulmaca çözme, açık uçlu ve çoktan seçmeli soruların bulunduğu sınama materyallerinin yer aldığı bir web sitesi tasarlandı. Tasarlanan bu web sitesinin öğrencilerin fizik başarılarına, Web Tabanlı Eğitim'e (WTE) ve internet kullanımlarına yönelik tutumları ile ders sonunda hedeflenen kazanımlara ulaşma düzeylerine etkilerinin incelenmesi amaçlandı. Çalışmada amaçlanan durumları test etmek için ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanıldı. Çalışma 2008?2009 öğretim yılında Diyarbakır il merkezinde yer alan ve internet donanımlı bilgisayar laboratuarı bulunan Cumhuriyet Fen Lisesi (CFL), Diyarbakır Anadolu Lisesi (DAL) ve Dicle Koleji'nde (DK) yürütüldü. Seçilen bu ortaöğretim okullarının 10. sınıflarına devam eden tüm öğrencilere ölçme araçları ön-test olarak uygulandı. Uygulama sonucunda her bir okulda ölçme araçlarının ön test ortalama puanları arasında anlamlı bir fark bulunmayan iki şube seçilerek toplam 6 şubede bulunan öğrenciler araştırmaya dahil edildi. Her bir okuldaki iki şubeden biri rastgele deney grubu olarak seçildi. Böylece her 3 okulda 76 öğrenci deney, 63 öğrenci kontrol grubunda olmak üzere toplam 139 öğrenci çalışma kapsamına alındı. Deney grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen ?Kuvvet? ve ?Hareket? üniteleriyle ilgili fizik başarı testi ile WTE'e ve internet kullanımlarına yönelik tutum ölçekleri ön test-son test olarak uygulanırken, kontrol grubuna WTE'e ve internet kullanımlarına yönelik tutum ölçekleri ön test, fizik başarı testi ise hem ön test hem de son-test olarak uygulandı. Kullanılan site ve uygulanan öğrenme yaklaşımı ile ilgili öğrencilerin görüşlerini değerlendirmek amacıyla deney grubundaki gönüllü 19 öğrenci ile uygulama sonunda mülakatlar yürütüldü. Uygulama süresince katılımcıların web etkinliklerine katılım durumlarına ilişkin veri tabanı kayıtları alındı. Ayrıca, uygulama sonunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin hedeflenen kazanımlara ne derece ulaştıklarını belirlemek amacıyla yazılı kağıtları incelenerek, her bir öğrenci için davranış kontrol listesi oluşturuldu.Elde edilen verilerin analizi sonucunda; çalışma kapsamında bulunan üç okula devam eden öğrencilerin fizik başarı testinden aldıkları puanlar arasında (son test puanları) deney grupları lehinde anlamlı farklar bulundu (P<0.01). Tutum ölçeklerine ait verilerin çözümlenmesinden elde edilen sonuçlarda ise, deney gruplarının ön-test son-test puanları arasında anlamlı bir fark çıkmadı (P>0.01).Uygulama sonunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin hedeflenen kazanımlara ulaşma düzeyleri arasında CFL için deney grubu lehine anlamlı bir fark çıkarken, DAL ve DK için deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir fark çıkmamıştır. Her iki öğretme/öğrenme yaklaşımının uygulandığı öğrencilerin kazanımlara ulaşma düzeyleri okul ayrımı yapılmaksızın incelendiğinde, deney grubu lehinde anlamlı bir farkın olduğu görüldü (p<0.05).Tüm grupların erişi puanları dikkate alınarak yapılan analizlerde ise CFL, DAL ve DK'nın deney grupları ile CFL ve DK'nın kontrol grubunda bulunan öğrencilerin puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı (P>0.01), ancak bu gruplarla DAL'nin kontrol grubu arasında DAL kontrol grubu alehine anlamlı bir fark olduğu görüldü(P<0.01).Uygulanan ankette yer alan açık uçlu sorulara verilen cevapların çözümlenmesinden, deney grubundaki öğrencilerin hazırlanan sitede yer alan sınav ve öğretim materyallerinden genelde memnun oldukları, ancak WBM'lerin geç açılması ve uygulama saatlerinin yetersizliği gibi konularda sorun yaşadıkları görüldü. Çalışmadan elde edilen bulgular bir arada değerlendirildiğinde, internet alt yapısı ve olanakları iyi durumda olan okullarda WTE uygulamalarının fizik öğretiminde kullanılmasının yararlı olacağı düşünülmektedir. In this study, a web site including teaching materials such as Whiteboard Movies, simulations and animations related to the topic instruction and solutions of the problems and evaluation materials like true-false, cloze tests, drag and drop, crossword puzzle, open ended and multiple choice questions found in ?Force? and ?Movement? chapters were designed. It was aimed at examining the effect of this designed web site on the their physics achievements, attitudes towards Web Based Instruction (WBI), their internet use and the level of accomplishing objectives targeted at the end of the course. In order to test the objective situations in the study, experimental research design with pre-test post-test control group was used. The study was carried out at Cumhuriyet Science High School (CFL), Diyarbakır Anatolian High School (DAL) and Dicle College (DK) located in Diyarbakir province and having a computer laboratory equipped with the internet in 2008-2009 academic year. Measurement tools were applied to the whole 10th grade students of those selected from secondary schools as pre-tests. At the end of the implementation, two sections whose pre-test scores did not differ significantly from each school were selected and they were included in the study in 6 sections. One section from two sections in each school was selected randomly as the experimental group. Thus, 139 students (76 students for experimental group and 63 students for control group) were included into the study from 3 schools. While experimental group was given Physics Achievement Test, which is related to ?Force? and ?Movement? chapters and prepared by the researcher, and attitude scale related to WBI and their internet use as pre-test and post-test, control group was given attitude scale related to WBI and their internet use as pre-test and Physics Achievement Test as both pre-test and post-test. In order to evaluate the students? opinions about the utilized web site and teaching approach, interviews were made with 19 volunteer students from the experimental group. During the implementation process, data base logs for the participants? attendance to web activities were recorded. Furthermore, at the end of the implementation, behavior control inventory for each student was created by examining their written exam papers in order to determine to what extent the students from experimental and control group accomplished the targeted objectives.At the end of the data analysis, it was found that the scores (post-test scores) that students from three schools in the study got from Physics Achievement Test differed significantly in favor of the experimental group (P<0.01). In the analysis of the data related to attitude scales, there was no significant difference between the pre-test and post-test scores of the experimental groups (P>0.01).At the end of the implementation, there was a significant difference about the students? accomplishing targeted objectives in favor of CFL experimental group although there was no significant difference between the experimental and control groups of DAL and DK. When the levels of accomplishing objectives of the students to whom both teaching/learning approaches were utilized were examined, it was observed that there was a significant difference in favor of the experimental group (p<0.05).In analysis of all groups? achievement scores, it was observed that there was not a significant difference between the scores of the students in experimental group of CFL, DAL and DK and the students in control group of CFL and DK (P>0.01); however, there was a significant difference between these groups and DAL control group to the disadvantage of DAL control group (P<0.01).It was also seen at the end of the analysis of open ended questions in the survey that the students in experimental group were satisfied with the exams and instruction materials on the web site; however, they had problems about the delayed openings of WBM and the lack of implementation hours. When the findings of the study were evaluated all together, it can be thought that the use of WBI implementations in physics instruction might be useful at schools at which basic internet facilities and opportunities are in proper condition.
Collections