Bilgisayar destekli kavram çarkı diyagramlarının 9. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket konularındaki başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, bilgisayar ile desteklenmiş kavram çarkı diyagramlarının öğrencilerin fizik dersi ?Kuvvet ve Hareket Ünitesi? başarıları üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaçla; Diyarbakır ili merkezinde faaliyet gösteren bir devlet okulunda öğrenim gören 9. Sınıf şubelerinden biri deney diğeri kontrol grubu olmak üzere iki grup oluşturuldu. Kontrol grubu öğrencileriyle dersler öğretim programında öngörülen etkinlikler yapılarak işlenirken deney grubunda dersler bu etkinliklere ek olarak konu içinde yer alan kavramlardan oluşan kavram çarkı diyagramları oluşturularak işlendi. ?Kuvvet ve Hareket? konularının ele alındığı bu çalışmada öğrenci başarılarındaki değişmeleri belirlemek için ?Kuvvet ve Hareket? konuları ile ilgili çoktan seçmeli 20 sorudan oluşan bir başarı testi ön-test ve son-test olarak öğrencilere uygulandı. Çalışma sonunda, bilgisayar destekli olarak hazırlanan kavram çarkı diyagramlarının 9. Sınıf öğrencilerin ?Kuvvet ve Hareket? konularındaki başarılarına anlamlı bir katkıda bulunduğu tespit edildi (P<0.05). Çalışmada, çoktan seçmeli teste ek olarak aynı konuda hazırlanmış boşluk doldurma ve doğru yanlış tipi sorulardan oluşan 20 soruluk bir test daha ön-test ve son-test olarak uygulandı ve bu testten alınan puanların da deney grubu lehine yüksek olduğu görüldü (P<0.05). Bu testlere ek olarak deney grubundaki öğrencilerin kavram çarkı diyagramı ile ilgili görüşlerini belirlemek için öğrencilere, kavram çarkı diyagramı öğrenci görüşleri anketi uygulandı. Öğrencilerin kavram çarkı diyagramı ile çalışmaktan zevk aldıkları ve kavram çarkı diyagramını kavram öğrenmede faydalı bir teknik olarak buldukları görüldü. The main aim of this study is to investigate effect of the roundhouse diagrams aided with computer on students? physics achievement on ?Force and Motion?. For this purpose, two groups one of them is control and the other is experiment were contructed from 9th grade students who studied in general high school in Diyarbakır province. While the courses of the control group were being processed with activities according to usual curriculum, at experiment group, courses were processed with the help of the contstructed roundhouse diagrams which contains concepts of the subject. In this study which ?Force and Motion? subject is handled, an achievement test consisting of 20 multiple-chose questions on ?Force and Motion? were applied as pre and post-test to determine the changings of students achievements. At the end of the study, it was determined that raoundhouse diagrams aided with computer had significant contribution on 9th grade students? achievement on ?Force and Motion? . In the study, except multiple-chosen test, an another test consisting of 20 filling the blanks and true-wrong types of questions was applied to students as pre and post test, and it was seen that scores taken from this test was higher in favor of the experiment group (P<0.05). Addition to these tests: to determining the students? opinions on roundhouse diagram the student?s opinion survey was applied to experiment group. It was seen that students liked studying with roundhouse diagrams and they think that roundhouse diagrams are usefull technique to learn concepts.
Collections