SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 2193
-
Senedü`ş Su`ara ve Klasik Türk Edebiyatında şiir
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-22) -
İstanbul`daki özel sektör sanayii işletmelerinde finansal sorunların kaynakları ve çözüm önerileri
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-22) -
Farklı dönütlerin başarı ve hatırda tutma üzerindeki etkileri
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-22) -
Taşlıcalı Yahya Bey Gülşen-i Evran (inceleme-sözlük)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-08-20) -
Kültür değişmesi ve televizyon: televizyonun etkileri (Malatya uygulaması) (2 cilt)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Cumhuriyet dönemi Türk şiirinde divan şiiri etkileri
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-20)Bu çalışmada, Divan şiirinin Cumhuriyet dönemi Türk şiiri üzerine olan genel etkileri araştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla önce konuyla ilgili eserler tespit edilmiş ve tespit edilen eserlerin kullanılabilirlik alanları ... -
Osmanlı-Rus harplerinde Sarıkamış ve Sarıkamış kasabasının ortaya çıkışı
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Diyarbakır sanayi işletmelerinin fizibilite çalışmaları açısından değerlendirilmesi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Suç işleyen ve işlemeyen çocuklarda denetim olanağını etkileyen bazı değişkenler
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
1034 Numaralı Şam Eyaleti İcmal Defteri: Kanuni Dönemi
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Türkçede fiilden isim yapan ekler ve kullanışları: Kamus-ı Türki`ye göre
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Ahmed-i Da`i Tıbb-ı Nebevi: İmla - fonetik - morfoloji - karşılaştırmalı metin, indeks ve sözlük, I. cilt
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)382 a)Gerçek şekilleri: +In, +((y)(l)lA, bile, birle, ile. b)İnstrumental için kullanılanlar: +(y)A, +dAn. 1.3.7. Ekvatif (= eşitlik hâli) 1.5.7.1. Şekilleri a)Gerçek şekilleri: +ÇA. b)Ekvatif için kullanılanlar: Yok. 2. ... -
Cemali-i Karaman; Miftahu`l-Ferec: dil özellikleri -metin-söz dizini, (4 cilt)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Okul yönetimine yansıtılmakta olan çevresel istemler ve yönetici davranışları
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)BÖLÜM VI ÖZET VE ÖNERİLER özet Bu araştırmada, okul yönetimine yansıtılmakta olan çevresel istemlerin ve bunlar karşısındaki yönetici davranışlarının saptanmasıyla, okul-çevre ilişkilerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. ... -
YÖK Dünya Bankası Meslek Yüksekokulları Projesi`ndeki okulların örgütsel sorunları ve bu sorunlara ilişkin yönetici ve öğretim elemanlarının görüşleri
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)78 BOLUM V ÖZET, VARGI ve ÖNERİLER Bu bölümde sırasıyla, önceki bölümlerin kısa bir öze ti yapılmakta, bulgulara dayalı olarak ulaşılan vargılar üzerinde durulmakta ve ileriye dönük öneriler yer almaktadır. Özet Bu ... -
Türk iktisat düşüncesinin sosyolojik tahlili (1838-1938)
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
XVIII.yüzyılın ilk yarısında Harput ve çevresinde eşkiyalık olayları
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Enformasyon toplumunda kültür: 21.yüzyıla girerken kültürel dönüşümlerin bazı belirtileri
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06) -
Çağdaş Türk edebiyatında ütopya
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Giriş* te, söze bir tarihî hareket noktasından başlandığı hatırlanacaktır. Bu nokta Tanzimat idi. Tanzimat'ın açtığı yeni sayfada da ilerleme, değişme, Türkçe'ye dönüş ve edebiyatta yeni türlerin ortaya çıkışma ... -
Yetiştirme yurdunda ve ailesi yanında kalan öğrencilerin özsaygı ve düzeylerini etkileyen bazı değişkenler
(İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)BÖLÜM VII ÖZET Bu araştırmada, önce yetiştirme yurdunda ve ailesi yanında kalan öğrencilerin bazı ortak değişkenlere göre özsaygı düzeyi karşılaştırılmış; daha sonra da yetiştirme yurdunda kalan öğrencilerin özsaygı düzeyi ...