Yatılı ilköğretim bölge okullarında eğitim gören I. , II. ve III. sınıf öğrencilerinin resimlerine yansıyan aile özelliklerinin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yatılı İlköğretim Bölge Okullarında, yatılı olarak eğitim gören 7?9 yaş grubu çocuklarının resimlerine yansıyan aile kavramına odaklanan bu çalışmada; çocukların ailelerinden uzak kalmasının yarattığı duygusal durumu resimlerine ne şekilde yansıttıkları; duygusal doyum eksikliğini ne şekilde dışa vurdukları bilgisine yine onların resimlerinin görsel okuması yapılarak varılmıştır. Bu bağlamda çocuk resimlerinde yer alan göstergeler, onların kendi iç dünyalarının bir yansıması olarak kabul edilmektedir. Bilindiği gibi bir aile kurumunda özdeşim nesnesi, anne ile babadır. Bu da çocuğun yaşantılarının ilk yıllarında anne ile babanın sevgi ve ilgisine yüksek seviyede ihtiyaç duyduğunu göstermektedir. Bu nedenle çocuk resimlerinin incelendiği bu çalışmada `aile kavramı' temel alınmıştır.Bu araştırmanın evreni, Diyarbakır ilinde bulunan yatılı ilköğretim bölge okullarında eğitim alan I. Kademe 1. , 2. ve 3. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu sınıflardaki çocuklar ise 7-9 yaş grubuna dâhildir. Araştırmanın örneklemini; Diyarbakır iline bağlı Dicle ilçesinde bulunan Kocaalan Yatılı İlköğretim Bölge Okulu, Çınar ilçesine bağlı Çınar Yatılı İlköğretim Bölge Okulu, Hani ilçesine bağlı Cumhuriyet Yatılı İlköğretim Bölge Okulu, Lice ilçesine bağlı Ayşe Toprak Yatılı İlköğretim Bölge Okulu ve Diyarbakır merkez ilçede bulunan Vali Nafiz Kayalı Yatılı İlköğretim Bölge Okulu olmak üzere toplam beş okul ve elli beş öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırma sonucunda yatılı ilköğretim bölge okullarında eğitim alan I. Kademe 1. , 2. ve 3. sınıf öğrencilerinin aileye, özellikle de anne-babaya duydukları özlem ve duygusal gereksinimin, farklı görsel göstergeler aracılığıyla resimlerine % 89 olarak yansıdığı görülmüştür. Aile kavramı en belirgin biçimde mutlu, neşeli, aydınlık, sıcak bir atmosfer içinde; aile bireyleri özellikle de anne-baba ve çocuğun kendisi arasında mekânsal mesafenin az olduğu kompozisyonlar oluşmuştur. In this study focusing on the family charateristics reflecting on the paintings of students whose ages change between seven and nine and who attend at the Regional Dormitory Primary Schools; the knowledge of how the students reflect their emotions of being away from their families on the paintings and the knowledge of how they reflect the lack of emotional satisfaction on their paintings have been reached by doing their visual reading. In this context, the indications in the paintings of the students are accepted as the reflection of their inner world. As we know, the unifying item in a family is mother and father. This shows that the child needs parents love a lot of during the first years of his/her life. That is why, ?the family concept? has been the main item in this study investigating the paintings of the students.The subjects of this study consist of the first, the second and the third grade students attending at the Regional Dormitory Primary School in Diyarbakir province. These students are between seven and nine years old. The subjects in the study are composed of Kocaalan Regional Dormitory Primary School in Dicle, Cinar Regional Dormitory Primary School in Cinar, Cumhuriyet Regional Dormitory Primary School in Hani, Ayse Toprak Regional Dormitory Primary School in Lice and Vali Nafiz Kayali Regional Dormitory Primary School in centre of Diyarbakir and this are totally five schools and fifty five students in Diyarbakir. In this study, it has been determined that the students mentioned here have a great longing for and need for their parents and they reflected these emotions by 89 percent in different ways by using different kinds of indications. The family charateristics was reflected as the father, mother and children?s being together happily and as the father, mother and children who are not away from each other physically.
Collections