Otel çalışanlarının aldıkları eğitimin işe uygunluğuna ilişkin yönetici ve işgören görüşlerinin değerlendirilmesi: GAP bölgesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Turizm sektörü hızla gelişmekte ve büyümektedir. İşletmeler de bu büyüme içinde kendi paylarını arttırma çabasında olmaktadırlar. İşletmeler bu amaçlarına ulaşabilmek için verimli çalışan ve kaliteli hizmet sunan işgörenler çalıştırmak istemektedirler. Bu doğrultuda araştırmanın genel amacı; otel işletmelerindeki işgörenlerin aldıkları turizm eğitiminin işe uygunluğa ilişkin yönetici ve işgören görüşlerini saptamaktır. Bu sonuçlar ışığında da turizm eğitiminin eksik yönleri belirlenecektir.Bu amaç doğrultusunda, Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki üç, dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin 41 yöneticisine ve 59 işgörenine bir anket uygulanmıştır. Elde edilen verileri betimlemek amacı ile veri toplama aracında yer alan her bir ifade frekans ve yüzde dağılımları alınarak değerlendirilmiş ve veri toplama aracını oluşturan sorulara verilen cevapların yöneticilerin ve işgörenlerin demografik özellikleriyle ilişkisi uygun istatistiksel yöntemler (t testi ve varyans analizi) ile analiz edilmiştir.Analiz sonuçlarına göre; yöneticiler, genel olarak personel niteliği konusunda olumlu görüş belirtmekle birlikte; cinsiyet, yaş, görev, hizmet süresi, eğitim durumu, çalışılan bölüm, il, işletmenin türü, değişkenleri açısından yöneticilerin görüşleri ortalamaları birbirine yakın olmakla beraber aralarında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır.Yaş, görev, hizmet süresi, eğitim durumu, çalıştıkları bölüm, il ve işletmenin türü değişkenlerine göre işgörenlerin görüşleri arasında anlamlı fark bulunamamıştır. Değişkenler arasında sadece cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. İşgören ve yönetici görüşleri de karşılaştırılmış ancak görüşler arasında anlamlı fark olmadığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Turizm, turizm endüstrisi, turizm eğitimi, otel işletmeleri Tourism business has been growing and developing rapidly. Companies are in struggle to increase their share from this development, too. In order to reach their aims, companies want to employee productive and skilful staff. For this purpose, overall objective of this research is to reveal views of managers and employees on employees? vocational education and its suitability to their work. In this way, it can be possible to identify the inadequacies tourism education.In accordance with this purpose, a questionnaire was adapted to 41 managers and 59 employees who work in 3, 4 and 5 stars hotels in Southeast Anatolia region. In order to make interpretations on the data gained from the questionnaire each statement was evaluated according to its frequency value and distribution percentage amount. The relationship between the answers given to the questionnaire and managers? and employees? demographic features were analysed by appropriate statistical methods (variance and t test).According to the analysis results; generally, the managers have positive views on staff?s quality but when it comes to take their sex, age, task, the length of service, educational background, working department, city, business type variables in to account, their views averages is close to each other but no meaningful difference has been determined.According to the age, sex, the length of service and educational background, working department, city and business type variables, a meaningful difference between employees? views hasn?t been determined. Among all variables, a meaningful difference has been determined only on sexual base. Both managers? and employees? views has been compared with each other but a meaningful difference hasn?t been determined between them, too.Key Words: Tourism, tourism industry, tourism education, hotel business,
Collections