Güzel sanatlar ve spor liseleri grafik tasarım derslerinde dijital ortam kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri: Diyarbakır örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çağdaş sanat anlayışı içerisinde plastik sanat ürünü verebilmek, değişen ve gelişen dünya içerisinde yeniliklere açık olmayı ve sanatçı olarak kendini güncel tutmayı gerektirir. Sanatçının teknolojik gelişmeleri takip etmesinin yanı sıra bu yenilikleri sanat eğitimi bünyesine yerleştirmek de gereklidir. Ülkemizde bu hedefler doğrultusunda öğrencileri yetiştirmeyi amaçlayan okullarımızdan biri de, ağırlıklı olarak sanat eğitimi veren Güzel Sanatlar ve Spor Liseleridir (GSSL).Bu araştırmanın amacı; GSSL resim bölümlerinde verilmekte olan Grafik Tasarım derslerinde işlenen konular ile birlikte, dersin işleniş biçimi ve uygulanan eğitimin günümüz şartlarında ortaya çıkan ihtiyaçlara cevap verebilme açısından durumunun incelenmesidir.Araştırma, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında, Diyarbakır GSSL Resim Bölümü öğretmenleri ve 12 resim sınıfı öğrencileriyle yapılmıştır. Araştırmada öğretmen ve öğrencilere veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formları, ayrıca öğretmenlerin Grafik Tasarım dersine ilişkin görüşlerinin olduğu anket ve öğrenciler için tutum ölçeği uygulanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, SPSS (Statictical Package for the Social Sciennes) bilgisayar programından yararlanılmış ve frekans, yüzde ve t-testi uygulanmıştır.Bu araştırma sonuçları göstermektedir ki, eğitim kalitesinin artırılması ve teknolojinin eğitim dünyasında daha fazla kullanılmaya başlanması öğrencilerin derslere olan ilgisini arttırmaktadır. Araştırmada ortaya çıkan sorunlara dayalı olarak araştırmacı tarafından ortaya konulan önerilere de yer verilmektedir. Generating the product in the understanding of contemporary art, in changing and developing world, requires to be open to innovations and to keep himself up to date as an artist. As well the artist pursuit the technological developments, you must put these innovations in the structure of art education. One of the schools whose goal is to educate students according to this objective is Fine Arts and Sports High Schools (FASHS).The aim of this project is to study the subjects of the graphic design lessons given in Art Department of FASHS and also to study the processing format of the lessons and the satisfaction for need of today?s conditions.This research was performed during the 2010-2011 educational years with the art department teacher and 12.th class of art department students of Diyarbakır FASHS. In the research personal information forms, questionnaires that teachers opinions about the graphic design course and the attitude scale for students were applied to the students and teachers as a means of data collection. SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) computer programme was used in the analysis of the research data and frequency, percentage and t-test were applied.The results of this research show that if the quality of education and the usage of the technology are increased. In the research, the researcher?s proposals which are related to the problems that appears in the research have been discussed.
Collections