Güzel sanatlar eğitimi bölümleri web sayfalarının tasarım elemanları ve ilkeleri açısından analizi ve bir web tasarımı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yirmi birinci yüzyılda hızlı veri akışının gerçekleştiği, kurumun tanıtıldığı önemli bir iletişim aracı olan web siteleri, kurumların hedef kitlelerine ulaşmasını oldukça kolaylaştırmıştır. Web siteleri özellikle üniversite ve fakültelerin hedef kitlelerine internet kanalıyla iletişime geçebilme, kurum kimliği ve kurum imajını oluşturmak suretiyle kurumu tanıtma imkânı sağlamaktadır. Bu nedenle, tanıtımları için web sitelerini kullanan üniversite ve fakülteler görsel kimlik göstergelerini de web sitelerine yansıtarak tanıtımlarını gerçekleştirmekte ve kurum kimliklerini güçlendirmektedirler.Bu araştırmanın amacı; üniversitelerin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinin Resim-iş Eğitimi Anabilim Dallarının hedef kitlelerine yönelik olarak tanıtım ve bilgilendirmeyi gerçekleştirdikleri web sitelerinin görsel tasarımında, tasarım ilke ve elemanlarını dikkate alarak ne ölçüde tasarladığını saptamaktır. Araştırmada, öncelikle kaynak tarama modeli kullanılmış olup uygulamada hazırlanan örnek web portalı için de web tasarım programına başvurulmuştur. Araştırmanın evreni, devlet üniversitelerin Eğitim Fakültelerinde bulunan Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinin Resim-iş Eğitimi Anabilim Dallarıdır. Örneklem ise, Türkiye'nin 7 coğrafi bölgesinden, öğrenci potansiyeli ölçüt alınarak seçilmiş olan 7 üniversitenin ilgili birimlerine ait web sitelerinin anayüzlerinin görsel boyutundan oluşmaktadır.Araştırma kapsamındaki Atatürk, Çukurova, Dokuz Eylül, Gazi, Harran, Marmara ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalının web sayfalarının görsel boyutunun analizi, belirlenen yedişer adet tasarım elemanı ve ilkesi ölçüt alınarak yapılmıştır. Ayrıca araştırmada son olarak, ölçüt kabul edilen yedişer adet tasarım elemanları ve ilkeleri dikkate alınarak örnek bir web portalı hazırlanmıştır. Being an important communication mean, web sites in which fast data transfer materializes, institution is publicized from its first source have made it quite easy for institutions to reach their target masses. Web sites enable especially universities and faculties the opportunity to communicate with their target masses via internet, to present the institution by means of creating the institutions? identity and image. Therefore the universities and faculties using web sites for their presentation materialize their presentations and strengthen their institutional identities by reflecting also their identity indicators to web sites.The aim in this research: is to determine to which degree the universities? Fine Arts Education Departments? Painting Teaching Main Branches plan the visual design of the web sites they materialize presentation and information in for their target masses by remarking design principles and elements. In the research firstly the source screening model is used, subsequently web design programme is called upon for the sample web portal prepared in practice. The scope of the research is the Fine Arts Education Departments? Painting Teaching Main Branches of Education Faculties in the state universities?. The sample consists of the visual dimension of the web sites? main faces belonging to the 7 universities from 7 geographical regions, being selected according to their student potential.The analysis of the visual dimension of web pages belonging to Painting Teaching Main Branches of the universities of Atatürk, Çukurova, Dokuz Eylül, Harran, Marmara and Ondokuz Mayıs, which are taken as sample in the research, was conducted according to the selected seven design principles and elements. Finally a sample web portal is prepared according to the seven design principles and elements being defined as criterion in the research.
Collections