KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 290
-
Uluslararası lojistikte taşıma modu seçimini etkileyen faktörler Türkiye uygulaması ve bir model önerisi
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Küreselleşmenin getirdiği rekabet ortamında işletmeler ayakta kalabilmek ve varlıklarını devam ettirebilmek için ürünlerini ve/veya hizmetlerini daha hızlı, daha kaliteli ve daha düşük maliyetle üretmek ve müşterilerine ... -
Sigorta pazarlaması, rekabet ve mevzuat ilişkisi: Sigorta acenteleri özelinde bir inceleme
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma sigorta pazarlaması, rekabet ve mevzuat ilişkisini 5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu ve ilgi düzenlemelerin sigorta acentelerine etkisini ortaya çıkarmak amacındadır. Bu çalışmada ayrıntılı bir literatür taraması ... -
Verimlilik açısından iç denetimin stratejik firma yönetimine etkisi ve bir uygulama
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-05)Yirmi birinci yüzyılda küreselleşmenin etkisiyle rekabetin sınır tanımayan birözellik kazanması bireyleri, şirketleri, şehirleri ve ülkeleri verimlilik kavramı üzerindedaha çok düşünmeye, sürekli çözümler üretmeye yöneltmiş; ... -
İkincil verilerin ihracat pazarar aştırmalarında kullanımına yönelik etkinliği ve bir model önerisi
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Gelişmekte olan ülkeler kategorisinde yer alan ülkemizin temel amacı bir an önce kalkınma hamlesini tamamlayarak gelişmiş ülkelerdeki refah seviyesini yakalayabilmektir. Temeli ekonomik gelişmeye dayalı olan bu kalkınma ... -
Lise müdürlerinde liderlik, liderlik düzeylerinin öğretmenlerin motivasyonuna etkisi (Konya ili örneği)
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez ile lise müdürlerinin liderlik düzeylerinin öğretmenlerin motivasyonuna etkileri incelenmiştir. Bu amaçla, Konya ili; Meram, Karatay ve Selçuklu ilçelerinde bulunan 2014-2015 yılları arasında liselerde görevli ... -
İnovasyonun ihracat performansına etkisi: Karaman ili örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüz dünyasında teknolojik değişimler, hızla yaşanmakta ve gelişmektedir. Modern piyasada işletmeler daha çok oyuncuyla rekabet etmekte ve üstünlük kurmak için maliyette, kalitede, üründe, hizmette, pazarda; kısacası ... -
Mesleki eğitim merkezlerinin yerel sanayilerin gelişmesindeki fonksiyonu: problem ve çözüm önerileri, Konya örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzün bilgi temelli ekonomileri, nitelikli işgücünün geçmişle kıyas edilemeyecek kadar yüksek bilgi ve becerilere sahip olmasının yanı sıra bu bilgi ve becerilerinin yenilikler doğrultusunda devamlı güncellenmesi ... -
Bilgi teknolojilerinin kurumlarda örgütsel performans üzerindeki etkileri ve Konya meslek odaları araştırması
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın konusunu, bilgi yönetim süreçleri çerçevesinde bilgi teknolojilerinin, örgüt yapısı ve örgütsel performans üzerindeki etkileridir. Bilgi ve bilgi teknolojilerinin işletmelere sunduğu kolaylıklar ve imkânlar ... -
Aile şirketlerinde kurumsallaşma ve işletmecilik problemlerinin incelenmesi : Konya ili matbaa sektörü örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Aile ve iş ilişkilerinin sentezlendiği, hem sosyal hem de ekonomik değerleri içinde barındıran aile şirketlerinin sürdürülebilir olması toplum dinamikleri ve ülke ekonomileri açısından büyük önem arz etmektedir. Bunun için ... -
Marka yönetimi ve Türkiye`de hazır giyim sektöründe marka tercihi üzerine bir araştırma
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Globalleşen dünyada, rekabetin en üst düzeye çıktığı günümüzde işletmelerin ayakta kalabilmeleri adına daha fazla katma değer ve daha fazla pazar payı yaratmaları anlamına gelen güçlü markalar yaratma olgusu incelenmeye ... -
2010-2014 MEB stratejik planı uygulamasında taşrada karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Denizli ili örneği)
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma 2010-2014 MEB stratejik planını uygulamasında taşrada karşılaşılansorunlar ve çözüm önerilerinin incelendiği bu çalışmada MEB stratejik planının taşradakarşılaşılan sorunların tespit edilmesi ve sorunların ... -
Ağızdan ağıza iletişim ile pazarlamanın kozmetik alanında tüketici davranışlarına etkisi: Bloglar ve sosyal paylaşım siteleri ile ilgili bir araştırma
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ağızdan ağıza iletişim kişilerin bir bilgiyi diğer bir kişiyle paylaşma sürecidir. Bu süreç kişisel veya yüz yüze bir sohbette, internette, telefonda veya sosyal bir ortamda gerçekleşebilir. Günümüzde internetin yaygınlaşmasıyla ... -
Perakende sektöründe stratejik tedarikçi değerlendirmesi: Süpermarket işletmelerinde yılbaşı tedarikçi değerlendirme kararları için bir uygulama modeli
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-03-18)Bu çalışmanın konusu; perakende sektörü içerisinde yer alan süpermarket sektöründe yılsonlarında yapılan ve bir sonraki yılın satınalma politikalarının belirlendiği, tedarikçi değerlendirme ve satınalma kararlarında optimum ... -
E-ticaret, Türkiye`de doğan problemler ve çözüm önerileri
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Teknolojik gelişmelerin özellikle bilgisayar ve internet teknolojilerinin son derecehızlı bir gelişim göstermesi bilgi toplumunun oluşmasına büyük katkı sağlamıştır.Yaşanan bu değişimler neticesinde bireylerin dolayısıyla ... -
Hizmet pazarlaması çerçevesinde Konya Ticaret Odası`nın hizmet kalitesinin araştırılması
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-28)Günümüzde hizmet sektöründe kalite unsuru oldukça önemli bir yere sahiptir. Son yıllarda meydana gelen yaşam kalitesini artması, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti gibi kavramlar hem özel sektör hem kamu kurumları ... -
Sağlık hizmetleri pazarlaması ve hasta memnuniyeti: Konya ili kamu ve özel hastaneleri örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-11)Rekabet ortamında varlığını sürdürüp gelişmeye çalışan sağlık kurumlarının hizmet sunumundaki kalite anlayışının sağlık sektöründeki yeri ve sektöre sağlayacağı katkıları oldukça önemlidir. Yeni ekonomide kurumlar arasında ... -
Stratejik insan kaynakları yönetiminde yönetsel stres: Konya ili örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-17)Küresel rekabet ortamında örgütlerin rakip işletmelerin önünde olma ölçütleri, sahip oldukları nitelikli insan kaynakları ve bu kaynakları kullanma derecesi ile ilişkilendirilmektedir. İş dünyasının yanı sıra, kamusal kurum ... -
İşletmeler açısından sosyal medya pazarlama stratejisinin önemi: Konya ilinde oto alım satım yapan işletmelerde sosyal medya kullanımına yönelik bir araştırma
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-17)İnternet teknolojilerinin gelişimi ve internet tabanlı sosyal etkileşimlerin etkinlik kazanmasıyla ortaya çıkan sosyal medya, pazarlama iletişimi içerisinde yeni bir elemandır. Sosyal medya araçlarının pazarlamanın tutundurma ... -
Kurum kültürünün çalışanların örgütsel bağlılığına etkisi Konya odalar örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-09-05)Bu çalışmada kurum kültürü ve örgütsel bağlılık kavramları incelenmiş, örgütlerin canlı hücrelerini oluşturarak yaşamasına sebep olan çalışanların, örgüte bağlılığını etkileyen faktörlerden biri olan kurum kültürü geniş ... -
KOBİ`lerin finansal sorunlarının çözümünde konvansiyonel ve İslami modellerin mukayesesi
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde ülke ekonomisinde küçük ve orta ölçekli işletmelere karşı bakış açısında olumlu yönde önemli gelişmeler yaşanmaktadır. KOBİ'ler ekonominin kamburu olarak görülürken, zamanla ekonominin omurgası oldukları ...