KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 290
-
Yeşil pazarlama stratejileri: Dünyadaki ve Türkiye`deki örnek uygulamaların karşılaştırılması
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-20)Dünyanın küresel bir hal alması, çevre ile alakalı değişikliklerin yaşanması, tüketicilerin ürün vehizmet anlayışlarının değişmesi ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte işletmelerin pazarlamaanlayışlarında değişiklikler ... -
Sigorta pazarlaması kavramının pazarlama bileşenleri ile ilişkilendirilmesi
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-26)İnsanlar günlük yaşamlarında pek çok riskle karşılaşa bilirler. Karşılaşılacak bu riskler yalnızca kişileri değil kurum ve kuruluşlarında etkileyebilirler. Kişilerin, kurum ve kuruluşların karşılaşma ihtimallerinin olduğu ... -
Tedarik zincirinde çok kriterli karar verme yöntemleriyle sürdürülebilir tedarikçi seçimi ve imalat sektöründe bir uygulama
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-19)Son yıllarda, sürdürülebilir tedarikçi seçimi kavramı, ulusal ve uluslararası alanda çok önemli bir konu haline gelmiştir. Firmalar sürekli olarak sürdürülebilirlik konularında çalışmakta ve bir dizi ticari fayda sağlamak ... -
İç denetimin işletme amaçlarına ulaşmadaki rolü; Gelir ve giderlerin incelenmesi: Konya örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-24)Dünya da yaşanan ekonomik krizler ve skandalların etkisiyle değişen kanunlara,mevzuat ve standartlara uyma zorunluluğu artan küresel rekabet ve kriz ortamı veörgütlerin çok ortaklı yapısı sebebiyle iç denetimin büyük ve ... -
Türkiye`de yumurta sektörü ve sektöre yönelik yumurta ihracatı pazar araştırması
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-19)Günümüz şartlarında bir ürünü iyi üretebilmek kadar o ürünün satılacağı pazarı ve pazarlama faaliyetlerini belirlemek de çok önemlidir. Bu noktada pazar araştırması önemli bir rol almaktadır. Firmaların doğru pazara girmeleri ... -
Girişimcilik ve kadın girişimciliği iş yaşam dengesinde engel ve fırsat analizi: Konya ili örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-02)Bireyin toplum içindeki konumu, ayrıcalıkları, sorumlulukları, ve diğer bireylerle olan iletişimini yönlendiren kuralları rol faktörü belirlemektedir. İş ve aile; insanların hayatlarının büyük kısmını oluşturduğu için ... -
Sanayide marka ve marka imajının tüketicilerin satın alma davranışları üzerine etkisi: Otomotiv sektörü üzerine bir araştırma
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-04)Hızla gelişen ve değişen günümüz dünyasında tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını tatmin etmek ve onları memnun etmek oldukça zor hale gelmiştir. Pazara girmiş olan çok sayıda alternatif mal ve hizmetlerin piyasadaki ... -
İnovasyon, teknoparkların teknoloji geliştirmedeki önemi ve Türkiye örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-24)Ülkemizde Teknoparklar, Üniversite-Sanayi İşbirliği, Teknoloji Transfer Ofisi ve Kuluçka Merkezi gibi hizmetlerin sunulduğu ve aktif olarak Ar-Ge firmalarına, yeni girişimcilere ve akademisyenlere hizmet eden köprüler ... -
Türkiye`nin enerji ekonomisi ve cari açık için yenilenebilir enerji kaynaklarının önemi
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-09)Ekonomik büyümenin bir göstergesi olan enerji tüketiminde ki artış, Türkiye gibi enerjide dışa bağımlı olan ülkeler için önemli bir tehdit pozisyonundadır. Türkiye'de 2016 yılı sonunda fosil yakıtların toplam enerji ... -
İlköğretim ders kitaplarında kullanılan illüstrasyonların öğrencilerin yaşına uygunluğunun değerlendirilmesi : İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitabının incelenmesi
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-03)Bu tez çalışması, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarının içerisindeki illüstrasyonların öğrenci yaşına uygunluğunun değerlendirilmesi niteliğinde yapılmıştır. Bu tez araştırmasının modeli ise betimsel bir anket ... -
Çikolata ürününe yönelik ikincil veriye dayalı ihracat hedef pazar araştırması
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-27)Günümüzün zorlu rekabetçi nitelikler gösteren küresel ekonomik yapısı nedeniyle firmaların ayakta kalmasının ve büyümesinin yolu ihracat yapmasından geçmektedir. Aynı zamanda gerekli yatırımların yapılması sırasında ve ... -
Pazarlama iletişim araçlarının üniversite tercihine etkisi: bir Vakıf Üniversitesi örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-04)Tanıtım ve pazarlama; bir kuruluşun/ şirketin/ firmanın, arzını sağladığı ürün ve hizmetlerin niteliklerini, kuruluşun kurumsal kimliğini, yenilikçi teknolojilerini kullanır ve değerli bilgileri geniş halk kitlelerinin ... -
İşletme çalışanlarının 360 derece performans değerleme sisteminde iş stresi iş tatmini ile işten ayrılma eğilimi üzerindeki etkileri ve bir uygulama
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-06)Bu çalışmanın amacı, günümüzde önemi hızla artan İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamalarında çalışanın işe girişinden işten ayrılışına kadar gerçekleşen tüm aşamalarda iş görenin gereksinimlerini karşılama ve motivasyonunu ... -
İnovasyon yönetiminin işletme performansına etkileri: Değirmen makinası imalatı yapan firmalara yönelik bir araştırma
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-07)İnovasyon, son yıllarda bilimsel araştırmalarda üzerinde oldukça çok durulan ve yönetim alanında en çok ilgi gören konuların içerisinde yer almaktadır. Örgütlerin hizmetlerini geliştirebilmeleri, işletmelerin sahip oldukları ... -
Vakıf üniversitelerindeki teknik önlisans programlarını tercih eden öğrencilerin üniversite tercihini etkileyen faktörler
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-05)Günümüzde hizmet sektörüne olan talebin artmasına paralel olarak yükseköğretime olan talepte giderek artmaktadır. Artan talep koşullarının etkisi ile birlikte gerek ülkemizde gerekse dünyada yükseköğretim sadece devlet ... -
Kıdem tazminatı fonu
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-04-03)Kıdem tazminatı ülkemizde 1936 yılında mütevazi bir hak olarak hukukumuza girmiş olup, işveren kesiminin itirazlarına rağmen zamanla bu kurum çok fazla gelişmiş, İş sözleşmesi sona eren işçiye belirli şartlarda ödenen bir ... -
Türk İş Hukukunda evde çalışma
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-02)Esnek çalışmanın günümüz iş hayatında yaygın olarak kullanılması atipik çalışmaşekillerinden birisi olan evde çalışmanın önemini artırmıştır. Evde çalışma hukukumuzda ilkolarak 6098 Sayılı Türk Borçlar Kanunu ile düzenlenmiştir. ... -
Ticari istihbarat temelli ihracat pazar araştırması, hedef pazar seçimi; çelik kapı imalatı iş kolunda bir uygulama ve model önerisi
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-05-08)Küreselleşen dünyada ihracatçıların iç ve dış pazarlarda karşılaştıkları rekabet koşulları sürekli artmaktadır. Bu sebeple piyasada tutunmak isteyen tüm ihracatçılar iç ve dış pazarda bazı avantajlar edinmek ister. Rekabet ... -
Pozitif örgüt psikolojisinde duygusal zekânın yeri ve önemi bankacılık sektörü örneği
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-17)Örgüt başarısını etkileyen en önemli unsurlardan biri çalışanlardır. Çalışanlar açısından müşterilerle güçlü ilişkiler kurmak, başarılı kariyer ve kişisel hedeflere ulaşmada duygusal zekâ önemli rol oynamaktadır. Bu bağlamda ... -
Vakıf üniversitelerinde akademik personelin performans kriterlerinin değerlendirilmesi üzerine bir model önerisi
(KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-03)Yükseköğretim kurumlarında yirmi yıl öncesine kadar akademik personele yönelik değerlemeler yeterince bulunmamakta ve bu değerlemelerin sonuçları yükseköğretim kurumlarının planlama ve karar alma süreçlerinde neredeyse hiç ...