İşletmelerin kriz dönemlerinde uyguladıkları pazarlama stratejileri ve euro bölgesi krizinden etkilenme düzeylerinin araştırılması: Mobilya sektörü örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETKrizler, işletmelerin varlıklarını tehdit eden en önemli dış çevre unsurlarıdır. Küresel ve küresel çapta etkileri olan bölgesel ekonomik krizlerin etkilerinin devam ettiği, rekabetin arttığı, pazar paylarının ülke bazında el değiştirdiği günümüzde işletmeler, krizleri yapacakları doğru hamlelerle aşmak zorundadırlar.Bilindiği gibi Euro Bölgesi ihracat pazarımızın yarısına karşılık gelen bir coğrafya olduğu için orada yaşanan krizler ülkemizi de etkilemektedir. Bu araştırmada küresel ve finansal bir kriz olan `Euro Bölgesi Borçlanma Krizi'nin Türk mobilya işletmelerine etkileri tespit edilmeye çalışılmış ve araştırmanın ana amacı olan `işletmelerin kriz dönemlerinde uyguladıkları pazarlama stratejileri' belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın amaçları doğrultusunda İstanbul'da faaliyet gösteren küçük, orta ve büyük ölçekli mobilya işletmeleri yöneticilerinin görüşleri anket yöntemiyle araştırmaya dahil edilerek 412 işletme yöneticisinin görüşleri değerlendirmeye alınmıştır. Elde edilen verilerle ortalamalar, standart sapma, frekans dağılımları, ölçeklerin güvenilirlik katsayısı olan Cronbach Alpha, ayırma fonksiyonu olan diskriminant, değişkenler arasındaki ilişkileri saptamak için korelasyon ile açıklayıcı faktör ve çoklu regresyon analizleri yapılmıştır.Sonuç olarak kriz dönemlerinde işletmelerin, krizden daha az etkilenmeleri hatta krizi fırsata çevirebilmeleri için pro-aktif politikalar, stratejiler geliştirmeleri gerekmektedir. Etkin bir kriz yönetimi sağlama, kriz eylem planları hazırlama, uygun pazarlama stratejilerini saptama, gerekirse bu stratejileri modifiye etme, özellikle büyüme stratejilerine gereken önemin verilmesi, pazarlama-tanıtım faaliyetlerine daha fazla önem verme ve ihracat eksenlilik bunlardan bazılarıdır. Diğer taraftan işletmeler kriz yaşayan Euro Bölgesi'nin yanı sıra alternatif pazarlara da yönelmelidirler.Anahtar Sözcükler: Kriz yönetimi, pazarlama stratejileri, Euro Bölgesi Borçlanma Krizi, büyüme stratejileri. ABSTRACTCrises are the most important elements of the external environment that threaten the existence of businesses. Businesses are required to overcome the crisis by the right moves they will make at the present time, when the effects of global crises and regional crises that have global effects continue, competition increases, marketshares pass into other hands throughout the country.Since the Euro Area is corresponsding half of our market export, the crisis experienced there also affects our country. In this study the effects of `Euro-Zone Debt Crisis? which is a global and financial crisis on the Turkish furniture enterprises are tried to be determined and marketing strategies businesses implement in times of crisis which are the main purpose of the study are tried to be identified.In accordance with the aim of the study the executives of small, medium and large-scale furniture enterprises are included in the with study questionnaire method and the views of 412 business executives were evaluated. In order to determine the relationships between the averages obtained by collected data, standard deviations, frequency distributions, the Cronbach's alpha that is reliability coefficient of the scales, the discriminant function of separation, the analysis of correlation, explanatory factor and regression are carried out.As a result during te times of crisis the businesses need to develop pro-active politics and strategies in order be affected less from the crisis or turn it into opportunity. Providing an effective crisis management, preparation of crisis action plans, identifying appropriate marketing strategies, if necessary, to modify these strategies, especially giving due importance to growth strategies, giving more importance to marketing and promotional activities and being export-based, giving more importance to implement growth strategies are some of them. On the other hand businesses also should canalize alternative markets, besides the Euro Area that experienced crisis.Keywords: Crisis Management, Marketing Strategies, Euro-Zone Debt Crisis, Growth Strategies
Collections