Otel işletmesi yöneticilerinin yönetim ve liderlik eğilimlerinin analizi: Diyarbakır örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda işletme literatüründe yapılan çalışmalarda, liderlik konusunun öneminin giderek arttığı görülmektedir. Geçmişte yöneticilik ile liderlik arasındaki ayrım yeterince ortaya konulmamış olsa da, bugün artık birçok çalışma, yöneticilik ve liderliğin birbirinden farklı iki kavram olduğunu göstermektedir. Her ne kadar bu alanda yapılan çalışmaların sayısı artsa da, özellikle hizmet yoğun sektörlerin başında gelen turizm ve otel işletmelerinde bu konuda daha çok çalışmaya gerek duyulduğu görülmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, otel işletmelerinde çalışan yöneticilerin liderlik yönelimleri incelenmiştir. Çalışmada, Diyarbakır ilinde hizmet veren otel işletmelerinden toplam 100 yönetici üzerinde Luthans (1992) tarafından geliştirilen ölçeği içeren anket uygulaması yapılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, otel işletmelerinde çalışanların genel olarak göreve yönelik liderlik tipine (%71,9), insana yönelik liderlik boyutuna (%38,9) göre daha fazla önem verdikleri görülmüştür. Yapılan analizlere göre; cinsiyete, daha önce turizm eğitimi alma ve liderlik eğitimi alma durumuna göre, liderlik boyutu puanları arasındaki farkların istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görülmüştür (p>0,05). Çalışma sonuçlarına göre liderlik eğitimini, turizm ve otelcilik eğitimi almış olanların istatistiksel olarak anlamlı şekilde daha fazla aldığı görülmüştür (p<0,05). Anahtar Kelimeler: Otel İşletmeleri, Otel Yöneticileri, Yönetim, Liderlik. Recent researches in business literature show that importance of leadership becomes more dominant. Although difference between leadership and management was not enlighten, many researches of today present that management and leadership concepts are different topics. Even though number of researches on this area is increasing, it is seen that there is still more researches needed, especially in tourism and hotel firms in which service is dense. For this reason, it is aimed to examine leadership tendency of managers working at hotel firms. In the research, total 100 managers operating at Diyarbakır were subjected to the survey including scale developed by Luthans (1992). According to results of the study, managers working at hotel firms generally give more importance to leadership for duty (71,9%) than leadership for human (38,9%). According to analysis; there were not statistically significant difference between leadership factor points based on gender, taking tourism education before and leadership education of participants (p>0,05). According to results, leadership courses were more taken by managers who take tourism and hotel education courses, which is statistically significant (p<0,05).Key Words: Hotel organizations, Hotel managers, Management, Leadership.
Collections