Ortaöğretim fizik 10 ders kitabının eğitsel, görsel, dil ve anlatım özelliklerine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi: Diyarbakır ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kitaplar, gelişen Fen ve Teknolojiye rağmen bilimin ve bilginin nesillerden nesillere aktarılmasında en önemli araç olma konumunu sürdürmektedir. Ders kitaplarının eğitsel, görsel tasarımı ile dil ve anlatım özelliklerinin, öğretmen, öğrenci ve eğitim teknolojilerinin bir arada ve uyumlu koordinasyonu ile Fizik eğitiminde başarıyı getireceğinin bilinmesi gerekmektedir.Bu amaç doğrultusunda; 2007 Ortaöğretim Fizik Programına göre hazırlanan ve Milli Eğitim Bakanlığınca tavsiye edilen ve 2013-2014 eğitim ve öğretim yılında okutulmakta olan Fizik 10 ders kitabının; eğitsel, görsel, dil ve anlatım bakımından değerlendirilmesi yönelik hazırlanan 46 soruluk kitap değerlendirme ölçeği farklı okullarda görev yapan 30 Fizik öğretmeni üzerinde uygulanarak onuncu sınıf fizik ders kitabının eğitsel, görsel dil ve anlatım bakımından değerlendirilmesi sağlanmıştır.Araştırma sonucunda Fizik 10 ders kitabının öğretmenler tarafından genel olarak yetersiz seviyede görüldüğü değerlendirilmiştir. Books, Science and Technology and despite growing scientific knowledge through generations continues its position as the most important tool for the transfer. Of textbooks, educational, visual design, language and expression alongside teachers, students and educational technology and is compatible with the coordination of a combination of physical education is to be understood that it will bring success.For this purpose; Ministry of Education prepared and trained in the academic year 2013-2014 and is being taught physics textbook 10; educational, visual, language and prepared for evaluation in terms of narration 46-item rating scale was applied to books on physics teachers in 30 different schools. Research results in the tenth grade teachers educational physics textbooks are provided for evaluation in terms of visual language and expression.Research results in the Physics 10 textbooks were evaluated as shown by the generally inadequate level of teachers.
Collections