Türkiye`deki üniversitelerde muhasebe eğitiminin etkinliği üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, öğrencilerin, akademisyenlerin ve meslek mensuplarının muhasebe eğitimine yönelik yönlendirilen ortak ifadelere bakış açılarındaki benzerliklerin ve farklılıkların tespitini yapabilmek ve çıkan bulgular doğrultusunda da tespitler ve öneriler getirmektir. Uygulama sonucunda elde edilen veriler üzerinde hipotezlerin tespiti açısından SPSS programı ile t-testi ve Anova analizleri yapılmıştır. Bu araştırmada literatür taramasının yanında, üç ayrı alan araştırması yapılmıştır. Öğrenciler, akademisyenler ve meslek mensuplarının her birine muhasebe eğitiminin etkinliğine yönelik farklı anket çalışmaları uygulanmıştır. Her üç anket çalışmasında da ortak ifadeler belirlenmiş olup, bu doğrultuda hipotezler geliştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda anlamlı bulgular elde edilmiştir. Bu bulgulara göre muhasebe eğitiminde teorik eğitim, ders içeriklerinin güncel mevzuata uygunluğu, müfredat, öğrencilerin belge düzenleyebilmeleri, bilgisayarlı paket programlarının kullanılabilirliği, mentorla eğitim konusunda akademisyenler, öğrenciler ve meslek mensuplarının görüşleri arasında farklılıklar tespit edilmiştir. Yapılan değerlendirme sonucunda muhasebe eğitiminin etkinliği konusunda eksik uygulamaların varlığından söz edebiliriz. Araştırma kapsamında elde edilen verilerle çalışmada ortaya konulan hipotezler destekler niteliktedir. Ayrıca literatür de yapılan benzer araştırmalarla sonuçların paralellik gösterdiği görülmektedir. The purpose of the study is to identify the similarities and differences of the common expressions directed towards the accounting education by students, academicians and proffession members and to make determinations and suggestions according to these identifications. The t-test and ANOVA analyzes were performed with the SPSS program in order to determine the hypothesis on the data obtained as the result of this application. In this study, besides literature review , three separate field surveys were conducted. Different survey studies about effectiveness of accounting education have been carried out towards students, academicians and each of the proffession members. In all three surveys, common expressions have been identified and hypotheses have been developed in this perspective. Significant findings were achieved as a result of the analysis obtained from the study. According to these findings, differences have been detected between opinions of academicians, students and proffession members about theoretical education, the current legislative adequacy of the course contents, the curriculum, the ability of the students to organize documents, the availability of computer software packages in accounting education. According to this, we can mention the existence of insufficient practices about the effectiveness of accounting education. Hypotheses presented in the study are supported by the data obtained. Additionally, the results are seen to be parallel to the similar researches in the literature.
Collections