Pakistan-İslâmâbâd Uluslararası İslam Üniversitesi ve Afganistan-Kâbil Üniversitesi Arap dili bölümlerinin ders müfredatlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde 350 milyon insanın konuştuğu Arapça, Türkiye'de medrese kurumlarının yerini bıraktığı İmam Hatip Ortaokulları, İmam Hatip Liseleri, İlahiyat Fakülteleri ve İslâmî İlimler Fakültelerinin yanısıra Arap Dili ve Edebiyatı, Mütercim Tercümanlık ve Arapça Öğretmenliği bölümlerinde zorunlu, diğer birçok bölümde ise seçmeli ders olarak okutulmaktadır.Arap dilinin yabancılara öğretiminde farklı yöntem ve metodlar geliştirilmiş olup, bu dili daha doğru ve kolay öğretmek için yeni yöntemler geliştirilmeye devam edilmektedir. Türkiye'de de Arapça öğretimi ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarının yanı sıra üniversitelerde yaygın bir şekilde yapılmaktadır. Gerek Milli Eğitim Bakanlığı gerekse Yüksek Öğretim Kurumu bu dersler için müfredatlar oluşturmasına rağmen Arapça öğretiminde istenen başarı sağlanamamıştır. Bu sorunun ana kaynağına inilip aşılması, harcanan emek ve zamanın netice vermesi adına kalıcı çözümler üretilmesi ve başarı elde etmiş üniversite ve kurumların bu başarılarından istifade edilmesi kaçınılmaz olmuştur.İslâmâbâd Uluslararası İslam Üniversitesi, Arapça öğretimi alanında anadili Arapça olmayan ülkelerdeki üniversiteler arasında büyük başarı elde etmektedir. Bu başarıyı etkileyen en önemli sebep araştırılmış ve başarının ders müfredatından ziyade, öğrencilerin hazırlık ve lisans eğitimleri boyunca Arapça'yı yoğun bir şekilde hocalarından işitmeleri ve bu dili ders esnasında ve kendi aralarında aktif olarak kullanıyor olmalarından kaynaklandığı görülmüştür. Kâbil Üniversitesi'nin ise İslâmâbâd Uluslararası İslâm Üniversitesi ile çok yakın bir müfredat takip etmesine rağmen, derslerin anadilde işlenmesi sonucu aynı başarıyı yakalayamamış olması, başarının sebebinin yalnızca takip edilen müfredattan ileri gelmediğini ve dilIV öğreniminde işitmenin ve hedef dili kullanmanın daha büyük rol oynadığını ortaya koymaktadır. Today the Arabic language, that spoken by 350 million people, is taught in Department of Arabic Language and Literature, Department of Translation and Interpretation and Arabic Teaching departments as well as the Faculty of Divinity, Faculty of Theology and Islamic Sciences, Imam Hatip Secondary Schools, which are established in place of madrasah institutes in Turkey, Imam Hatip High Schools and Divinity Faculties in Turkey.Different methods and methods have been developed for the teaching of the Arabic language to foreign and new methods are being developed to teach this language more accurately and easily. In Turkey, teaching Arabic is also common in universities as well as primary and secondary education institutions. Despite the fact that both the Ministry of National Education and the Council of Higher Education have created curricula for these courses, but the required success in teaching Arabic has not been achieved. It has become inevitable for this problem to be brought to the main source, and to produce permanent solutions for the result of spent labor and time, and to benefit from these successes of successful universities and institutions.The International Islamic University of Islamabad has achieved great success among universities in non-native Arabic countries in the field of teaching Arabic. The most important reason for this success has been researched and it has been seen that success is largely due to the fact that the learners heavily listen to their Arabic language throughout their preparatory and undergraduate studies and actively use them amongst themselves during this language course. Although Kabul University did not follow a curriculum very close to the International Islamic University of Islamabad, lessons did not capture the same success because they were taught in the VI mother tongue. İt is indicated that success is not only dependent on the followed curriculum, but also hearing and using the target language, plays a greater role in language learning.
Collections