Güray Süngü`nün eserlerinde erilliğin görünümleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışması ile modern yazar Güray Süngü'nün eserlerinde yer alan erkek karakterlere toplumsal cinsiyet noktasından bakabilmek hedeflenmiştir. Gerek kullanılan ironik dil ve üslup gerekse yapılan güncel tespitler Güray Süngü'nün eserlerinin analiz için tercih edilmesinde etkili olmuştur. Bu eserlerde erkeklik kavramının izleri aranmış ve konu erkeklik, erillik, toplumsal cinsiyet, geleneksel yapı, yeni erkek modelin oluşumu gibi ana başlıklar altında toplanmıştır. Modernleşme sürecinde hem özel hem kamusal alanda daha etkin hâle gelen kadınlar karşısında erkeklerin kendilerini nasıl konumlandırdıkları analiz edilirken kurgunun imkânlarından yararlanılmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda Güray Süngü'nün altı roman, dört hikâye ve bir uzun hikâyeden oluşan toplam on bir adet eseri incelenmiştir. Bu çalışmada Güray Süngü'nün eserlerinde yer alan erkek karakterlerin modern hayat ile geleneksel erkek rolünü devam ettirmenin zorlukları karşısında ölümü tek kurtuluş yolu olarak gördükleri ancak aslında kadınlarla rekabetçi olmayan, tamamlayıcı ilişkiler kurmalarının karşılaştıkları zorluklara çözüm olacağı sonucuna ulaşılmıştır. This thesis aims to look at the male characters in the works of modern writer Güray Süngü from a gender point of view. Both the ironic language and the style used in the works of Güray Süngü, and also the actual evaluations on his works were effective on choosing them to analyse. The traces of the concept of masculinity had been searched in these works and the subject was gathered under main headings such as masculinity gender, patriarchal structure and the formation of new male model. It has been tried to utilize the opportunities of fiction while analysing how men position themselves in the face of women who have became more active in both the private and public spheres through modernization. In this context, a total of eleven works of six novels, four stories and a long story were examined. In this study, it is concluded that the male characters in the works of Güray Süngü see death as the only way of salvation in the face of the difficulties of maintaining the traditional male role in modern life, but in fact establishing non-competitive, complementary relationships with women will solve the difficulties they face.
Collections