Analyse du couple dans le théâtre d`Eugène Ionesco
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Uyumsuz tiyatronun en önemli yazarlarından biri olan Eugène Ionesco, oyunlarının çoğunda yalnızlıktan ve bunaltıdan dolayı hayatlarının sıradanlaştığının farkında olmayan çiftleri ele alır. Bu çiftlere genelde alışılmışın dışında bir nesne ve dış dünyadan bir kişi eşlik eder. Ionesco'nun amacı ; başta kendi aralarında olmak üzere, çiftlerin bu nesneyle ve dış dünyayı temsil eden kişiyle ilişkilerinden yola çıkarak insanlığın içinde bulunduğu saçmalığı sunmaktır.Çalışmamızda, Eugène Ionesco'nun Kel Şarkıcı (1950) ve Amédée yada ondan nasıl kurtulmalı (1954) oyunlarının Smith, Martin ve Buccinioni çiftlerini analiz etmeyi amaçlıyoruz. Bugüne kadar Eugène Ionesco Tiyatrosuna yönelik sayısız çalışma yapıldığı bir gerçektir. Ancak uyumsuz tiyatronun zenginliğinden olacak ki, hala söylenecek şeylerin olduğunu düşünüyoruz. Özellikle çift (karı-koca) kavramına yönelik detaylı bir araştırmanın olmayışı, çiftlerin kendi aralarında, bir nesneyle ve dış dünyayla olan ilişkilerinin fazla ele alınmayışı bizi ?Eugène Ionesco Tiyatrosunda Çift (Karı-Koca) Kavramı Analizi? başlıklı bir çalışmaya yönlendirdi.Anahtar Sözcükler : Eugène Ionesco, Kel Şarkıcı, Amédée, Çift, Absürd Eugène Ionesco, un des plus importants écrivains du théâtre de l'absurde, traite les couples dans la plupart de ses pièces, qui n'ont pas la conscience de leur vie qui se banalise à cause de la solitude et de l'angoisse. En général, un objet extraordinaire et une personne du monde extérieur accompagnent ces couples. Le but de Ionesco est de présenter l'absurdité dans laquelle se trouve l'humanité en basant sur d'abord la relation entre lui-même, la relation avec l'objet, et la relation avec la personne qui symbolise le monde extérieur.Dans notre étude, nous visons à analyser les couples Smith, Martin et Buccinioni des pièces : La Cantatrice chauve (1950) et Amédée et comment s'en débarrasser (1954). Il est vrai qu'on ait fait plusieurs études sur le théâtre d'Eugène Ionesco, mais nous pensons que s'il y a encore des choses à dire, c'est probablemet dû à la richesse du théâtre de l'absurde. Surtout, le fait qu'il n'y ait pas une recherche détaillée sur la notion du couple et le fait qu'on n'ait pas abordé la relation des couples avec l'objet et le monde extérieur, nous ont conduit à une étude dont le titre est l'analyse du couple dans le théâtre d'Eugène Ionesco.Les mots clés: Eugène Ionesco, La Cantatrice chauve, Amédée, Le couple, Absurde
Collections