Almanca yazma becerilerinin geliştirilmesinde Çoklu Zeka Kuramının uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşleri (Diyarbakır örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Almanca öğretmenlerinin yazma becerilerinin geliştirilmesinde çoklu zeka kuramının uygulanmasına ilişkin görüşlerini ve kuramı uygulayıp uygulayamadıklarını belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Diyarbakır il merkezinde görev yapan 20 Almanca öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında 5 açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, problem durumu, araştırmanın amacı ve önemine yer verilmiştir. İkinci bölümde, yazma becerisi ve çoklu zeka kuramı literatür taraması yapılarak ortaya konulmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde yöntem, verilerin toplanması ve analizler yer almaktadır. Dördüncü bölümde, görüşmelerden elde edilen bulgular ve yorumlar sunulmuştur. Beşinci bölümde ise, sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Araştırma bulguları sonucunda; öğretmenler çoklu zeka kuramının derste kullanılması durumunda öğrenme oranının artacağını, daha etkili ve verimli bir ders işleneceğini belirtmişlerdir. Ancak sınıfların kalabalık, müfredatın yoğun olması ve yetersiz ders saatlerinden dolayı öğretmenlerin kuramı uygulayamadıkları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Çoklu Zeka Kuramı, Almanca Öğretmenleri, Yazma Becerileri. The aim of research is to determine teacher?s views about Multiple Intelligences Theory applications in German writing ability and to determine that teachers apply this theory or not. The sampling of the study consist of twenty German teachers who work in the city center of Diyarbakır. The data were gathered through semi-structured interview technique which consists of five questions. The obtained data were analyzed by using content analysis. This study is composed of five sections. In the first section, statement of the problem, purpose and importance of the study were explained. In the second section, Multiple Intelligences Theory and writing ability were introduced. In the third section, method, data collection procedure and data analysis were revealed. In the fourth section, the obtained findings and interpretations which were gained by interwievs were introduced. In the fifth section, conclusion and recommendations were revealed. In the result of this study, teachers expressed that if the Multiple Intelligences Theory is applied in the lessons, students learn better and lessons will be more effective and fruitful. But teachers can not use this theory in the classroom because classes are very crowded, curriculum is very long and they don?t have enough time.Keywords: Multiple Intelligences Theory, German teachers, Writing ability.
Collections