Show simple item record

dc.contributor.advisorTarcan, Ahmet
dc.contributor.authorBaklavaci, Serap
dc.date.accessioned2020-12-07T08:05:35Z
dc.date.available2020-12-07T08:05:35Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/111770
dc.description.abstractTürkiye'de pek çok ebeveyn, çocuklarının kendi anadilleri dışında ikinci bir dil edinmelerini istemekte ve bu doğrultuda eğitim konusunda yoğun harcamalar yapmaktadırlar. Fransa'da doğan, evde L1 konuşmaya başlayan ve okulda L2 öğrenen göçmen ebeveynlerin çocukları, iki dilli olmaları açısından ayrıcalıklıdırlar. Bu dilleri farklı insanlarla, farklı etki alanlarında, farklı amaçlar doğrultusunda ve farklı şekillerde kullanırlar. Fakat Fransızcada iyi bir yazım öğrenimi ve edinimi, konuşmada olduğu kadar kolay değildir. Zamanla değişen yazım, araştırmacıların çalışmalarında göstermiş olduğu gibi her zaman birçok alanda büyük öneme sahiptir.Anahtar Kelimeler: Fransa'da Eğitim, Fransız-Türk göçmenler, iki dillilik, yazım.
dc.description.abstractMany parents in Turkey want their children to acquire a second language other than their own and make a lot of financial efforts to reach this goal. Born in France, children of immigrant parents have a special opportunity to become bilingual starting to speak the L1 at home and learning the L2 in school. They employ both languages in different ways, with different objectives, and in different domains, with different people. But acquiring L2 skills in writing and speaking may not come easily. Regarding writing in French, spelling changes still have a great importance in many areas, as evidenced by the studies of the researchers.Keywords: Education in France, Franco-Turkish immigrants, bilingualism, spelling.en_US
dc.languageFrench
dc.language.isofr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUsage des langues et évaluation des compétences en langue Française écrite chez les enfants bilingues (Turc-Français) en France
dc.title.alternativeFransada'ki iki dilli (Fransızca-Türkçe) çocuklarda dil kullanımı ve Fransızca yazı dili yeterlilik değerlendirmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWriting errors
dc.subject.ytmBilungualism
dc.subject.ytmTurks
dc.subject.ytmFrance
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmFrench language
dc.subject.ytmAbroad
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmLanguage usage
dc.identifier.yokid461505
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityDİCLE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357641
dc.description.pages249
dc.publisher.disciplineFransız Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess