An examination of language learning strategies with reference to computer and mobile phone technology
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dil öğrenme stratejileri dil öğrencilerinin dili öğrenme sürecinde başarılı olmak için başvurdukları teknik, yol ve davranışlardır. Dil öğrencileri dil öğrenme sürecinde bilgiye ulaşmak, akılda tutmak ve hatırlamak için bu stratejileri kullanma eğilimindedirler.Teknolojik gelişmelere paralel olarak dil öğrenme stratejileride büyük ölçüde değişmiştir. Mevcut çalışma dil öğrencilerinin internet erişimli blgisayar ve cep telefonu yardımı ile kullandıkları dil öğrenme stratejilerini saptamayı amaçlar. Bilgisayar ve cep telefonu teknolojisinin ayrılmaz bir parçası olması sebebiyle internet kullanımına da özellikle değinildi. Bu çalışma Türkiye'de bir devlet üniversitesinde yürütülmüştür. Katılımcılar İngilizce öğretmenliği bölümü öğrencilerinden oluşmaktadır. Toplamda üniversite birinci ve ikinci sınıfa devam eden 75 öğrenci gönüllü olarak çalışmada yer aldı. Bu çalışmada nitel ve nicel veri toplama araçlarını kapsayan karma metod kullanıldı. İlk olarak teknoloji vasıtasıyla kullanılan dil öğrenme stratejilerini saptamak için bir ölçek geliştirildi. Öğrencilerin stratejileri kulanmak için bilgisayarı mı yoksa cep telefonunu mu tercih ettiklerini bulmak için aynı ölçeğin iki ayrı versiyonu uygulandı. Araştırmacı tarafından geliştirilen ölçeği aynı bölümden birinci ve ikinci sınıf öğrencileri gönüllü olarak doldururken dil öğrenme stratejilerini anket sonuçlarına göre en fazla kullandıkları saptanan 10 öğrenci ölçekleri uyguladıktan birkaç hafta sonra uygulanan mülakat için seçildi. Mülakatlar içerik analizi yöntemiyle değerlendirilirken ölçekler SPSS 17.0 ile analiz edildi. Anketler ve yarı yapılandırılmış mülakatlardan elde edilen sonuçlar göstermiştir ki sosyal stratejiler öğrenciler tarafından bilgisayar ve cep telefonu vasıtası ile en az tercih edilen dil öğrenme stratejileri olurken duyuşsal stratejiler bahsi geçen teknolojiler yardımıyla en sık kullanılan dil öğrenme stratejileri olmuştur. Cinsiyet ve strateji kullanımı arasında önemli bir farklılık bulunmamasına karşın, kız öğrencilerin bahsi geçen teknolojiler yardımı ile dil öğrenme stratejilerini erkek öğrencilerden daha çok kullandıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca, genel olarak öğrencilerin İngilizce öğrenirken bilgisayarı cep telefonundan daha sık kullandıkları ortaya çıkmıştır. Son olarak, akıllı telefonu olan öğrencilerin dil öğrenme stratejilerini standart cep telefonu olan öğrencilerden daha çok kullanmalarına karşın, öğrencilerin sahip olduğu cep telefonlarının modeli (çeşit) ile kullandıkları dil öğrenme stratejileri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Anahtar Kelimeler: Dil Öğrenme Stratejileri, Bilgisayar Teknolojisi, Cep Telefonu Teknolojisi, İnternet Teknolojisi. Language learning strategies (LLSs) refer to the behaviours, steps, or techniques that language learners apply to facilitate the language learning process. Language learners tend to use these strategies to acquire, store or recall information during the language learning process. Thanks to the improvements in technology, LLSs have been subjected to substantial changes. The present study aims at identifying the LLSs that language learners employ by means of computers and mobile phones with Internet access. A special focus has been made to the Internet, since it is an indispensable part of computer and mobile phone technology.The present study was carried out at a state university in Turkey. The participants included undergraduate students majoring in teaching English as a Foreign Language. A total of 75 first and second grade students volunteered to take part in the study. A mixed method including both quantitative and qualitative data collection tools was used in the study. First, a questionnaire was developed to find out the language learning strategies that were administered by means of technology. To find out whether the students used their computers or mobile phones to employ these strategies, two versions of the same questionnaire were employed. While 75 students from two classes (freshman and sophomore students) within the same department voluntarily filled in the questionnaires designed by the researcher, 10 students who had the highest questionnaire scores were chosen for the interview, which was conducted a few weeks after the implementation of the questionnaires. The questionnaires were analyzed through SPSS 17.0 whereas the interviews were analyzed via content analysis.The results obtained through questionnaires and semi-structured interviews indicated that Affective Strategies were the most frequently used strategies by the students via both computers and mobile phones while Social Strategies were the least preferred ones exploited by the participants through the technological means mentioned above. Although no significant difference was found between gender and strategy use, it was revealed that female students benefited from the LLSs more frequently than males. It was also ascertained that, in general, learners made use of computers more often than mobile phones while learning English. Lastly, it was found that there was not a significant difference between students owning smartphones and students having cell phones in terms of the LLSs they used although it was found that learners who had smartphones made use of the LLSs more than those with cell phones.Key Words: Language Learning strategies, Computer Technology, Mobile Phone Technology, The Internet Technology
Collections