Din kültürü ve ahlak bilgisi 6, 7 ve 8. sınıf ders kitaplarında Allah insan ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Allah ve insan arasındaki ilişkiyi, bu ilişkinin boyutlarını, şekillerini ve nasıl olduğunu, ayrıca bu ilişkinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitaplarında nasıl ele alındığını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Eğitim, Din Eğitimi, Kelam, Genel Psikoloji, Din Psikolojisi konusunda yapılan çalışmalarla ilgili kaynaklarla sınırlandırılan bu çalışmada Allah-insan ilişkisinin yanı sıra bu ilişkinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (6-8) ders kitaplarında nasıl işlendiği üzerinde duruldu. Çalışmada 6, 7, ve 8. sınıf DKAB ders kitapları incelendi ve temel olarak literatür taraması yöntemi kullanıldı. Araştırmada Allah-insan ilişkisinin ilk olarak Allah Teâla'nın insanoğlunu takdir etmesi ve yaratmasıyla başladığı, onları türlü kabiliyet ve meziyetlerle donattıktan sonra terk etmediği ve kendi haline bırakmadığı, bilakis kendini bulup bilmesi ve ayetlerini idrak etmesi için de onlara akıl, his ve duygular gibi işlerine yol bulmaya ve gayelerine ulaşmaya imkân veren güçleri bahşettikten sonra onlara elçiler ve kitaplar gönderdiği tespit edilmiştir. Yani Allah Teâla insanoğluyla sırası ile ontolojik, hidâyet, ibâdet ve ahlaki ilişki içinde olmuştur. Ayrıca Allah-insan ilişkisinin insanın Allah'a ibadet ve dua etmesiyle, Allah'ın da bu ibadet ve duaya icabet etmesiyle karşılıklı bir ilişkiye dönüştüğü ve aynı zamanda DKAB ders kitaplarında da, konuların genel itibariyle Allâh-insan ilişkisinin hidâyet, ibadet ve ahlaki boyutuyla ilgili olduğu saptanmıştır. This study was carried out with the purpose of presenting the relationship between Allah and the person, dimensions, types and forms of this relationship, and additionally, how this relationship is discussed in textbooks of the Religious Culture and Ethics Course. This study, which was restricted by sources related to studies on Education, Religious Education, Kalam, General Psychology and Religious Psychology, focused on the Allah-person relationship and how tis relationship is discussed in textbooks of the Religious Culture and Ethics Course (6th-8th grades). The study examined the RCE textbooks of the 6th, 7th and 8th grades and mainly used the method of literature review. It was determined in the study that the Allah-person relationship first started by the appreciation and creation of man by Allah, He did not abandon them or left them alone after equipping them with various skills and characteristics, on the contrary, after endowing them with strengths that allow them to achieve their work and reach their goals such as intellect, feelings and emotions that are supposed to help them find themselves and comprehend Allah's verses, He sent them messengers and books. Hence, the relationship of Allah with mankind took place in ontology, the true path, prayer and ethics. Moreover, it was seen that the Allah-person relationship turned into a bilateral one by man serving and praying to Allah and Allah corresponding to this service and prayer, and it was observed that these issues were discussed in RCE textbooks in this relationship's ontology, the true path, prayer and ethics dimensions.
Collections