Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi (Diyarbakır ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerini incelemektir. Araştırmada betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki Anadolu Liselerinde görev yapan öğretmenler oluşturmuştur. Araştırma kapsamında 293 öğretmene ulaşılmıştır ve bu öğretmenler araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen `Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği` nden elde edilmiştir. Geliştirilen ölçeğin güvenirliğini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen ön uygulama sonucu güvenirlik (cronbach alpha) katsayısı 0, 914 olarak bulunmuştur. Elde edilen verilerin analizi için SPSS paket programı kullanılmıştır. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerine ilişkin ölçekten elde edilen verilerin; frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri belirlenmiş, bağımsız değişkenler arasındaki farkı karşılaştırmak için verilerin homojen dağılıp dağılmadıklarına göre; bağımsız örneklem t-testi, Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde anlamlılık düzeyi 0.05 olarak benimsenmiştir.Araştırmaya ilişkin şu sonuçlara ulaşılmıştır:•Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri yüksek düzeydedir.•Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerini cinsiyet faktörü etkilememektedir.•Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri, öğrenim düzeylerine göre farklılık göstermektedir. Öğrenim düzeyi lisansüstü olan öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri lisans olan öğretmenlerden daha yüksektir.•Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri mezun oldukları yüksek öğretim kurumlarına göre farklılaşmamaktadır.•Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri, alanlarına göre farklılık göstermektedir. Alanı Güzel Sanatlar olan öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri, diğer gruplardan daha yüksektir.•Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri, kıdeme göre farklılık göstermektedir. Kıdemi 6-10 yıl olan öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri diğer gruplardan daha yüksektir.Anahtar Sözcükler: yaşam boyu öğrenme, yetişkin eğitimi, öğrenmeyi öğrenme, öğretmen The aim of this study is to investigate techears' tendencies on life long learning. In the study, survey model which is one of the descriptive research methods has been used. The population of the study have formed Anatolian High School teachears work at the schools in the districts of the central province of Diyarbakır. As part of the research 293 teachers have been reached and these teachers have composed the sample of the research. The data of research was obtained through `Life Long Learning Tendencies Scale` developed by the researcher. At the end of the pre-application that performed to determine the reliability of the developed scale reliability Cronbach Alfa co-efficient has been found 0,914. SPSS software was used for analyzing the collected data. According to the collected data from teachears' life long learning tendencies scale; freguency, percentage, mean and standard deviation were determined. To compare the difference among independent variables according to the data's homogeneity or not `t- test`, `Mann Whitney U test` and `Kruskall Wallis H test` were used. In the data analysis, the significance level has been adopted as 0,05.The following results have been reached about the research:•The teachers have a high of level life long learning tendency.•The gender doesn't effect the teachers' life long learning tendencies.•There is a significant difference between the teachears' life long learning tendencies and educational levels. Life long learning tendencies of teachers who have a master's degree are higher than the ones of teachers who have a undergraduate degree.•The teachers' life long learning tendencies don't differ according to their higher education institutions that they graduated. •The teachears' life long learning tendencies differ depending on their fields. Life long learning tendencies of the teachears whose field is Fine Art are higher than the other groups. •The teachers' life long learning tendencies differ depending to their seniority. Life long learning tendencies of the teachears whose seniority is 6-10 years are higher than the other groups. Key Words : life long learning, adult education, learning to learn, teacher
Collections