Sosyal medya kullanımının tüketicilerin satın alma davranışı üzerine etkisi: Üniversite öğrencilerine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal medyanın ortaya çıkışı, şirketler için yeni bir pazarlama yolu açtı. Geleneksel `ağızdan ağıza` tanıtımının yerini, tüketicilerin bir satın alma işlemi yapmadan önce giderek artan bir şekilde satın alma davranışını etkileyen sosyal medya sitelerine atıfta bulundukları için, `web sözcüğü` ile değiştirildi. Bugünlerde çoğu şirket, ürünleri hakkında eksiksiz bilgi sahibi olan resmi bir web sitesine sahip olsa da tüketiciler genellikle mevcut müşterilerin yorumlarını ve geri bildirimlerini okuduktan sonra satın almaya karar verir. Bir ürün satın almadan önce, her tüketici ürünün kendi sınıfında en iyisi olduğundan ve paranın karşılığını aldığından emin olmak ister. Her şirket ürününün üstünlüğünü iddia ettiği için reklamlar her zaman adil bir fikir vermez. Sosyal medyanın tüketici davranışını belirlemede önemli bir rol oynadığı yer burasıdır. Ürünü daha önce kullanmış olan insanlar deneyimlerini sosyal medyada paylaşarak ürün hakkında çeşitli bilgilerin yayılmasına yardımcı olurlar. İnsanların, ürünü onaylamak için para karşılığı reklam yapan bir ünlüye değil, bir ürünle alakalı fikirlerini tarafsız bir şekilde bildirenlere güvenmesi daha muhtemeldir. Sosyal medya, dünyanın her yerinden insanların, bir şirkete zarar verme veya haber vermelerine izin veren bir tüketici topluluğu oluşturmalarını sağlar.Sosyal medya, tüketiciyi farklı sektörlere çekmek için yeni iletişim yolları sağlamıştır. Çeşitli çevrimiçi araçlar da yeni müşterilere ulaşmak için hızla artmaktadır. Son pazarlama araştırmalarına göre, sosyal medya insanların yaşamlarına karışıyor ve onları daha bağımlı hale getiriyor. Bütün dünya bir yıl boyunca yaklaşık 110 milyar dakika Facebook, twitter ve okuma blogları gibi sosyal ağ sitelerine erişmek için harcıyor. Sosyal medya, içeriği genel olarak sunarak etkileşimi geliştirir ve ziyaretçilerin ilgisini çeker. Sosyal siteler bilgiyi tüketiciler arasında yaymak için bir araçtır. İnsanlar, personel içeriklerini veya genel içerikleri, profesyonel yaşamlarının içinde ve dışında paylaşırlar.Sosyal medyanın kendine özgü özellikleri ve son birkaç yılda kazandığı popülerlik, pazarlamaya ilişkin uygulamalarda bir devrim yarattı. Sosyal medya bir kuruluşun ürünlerini tanıtım ve reklam biçimini değiştirdi. Sosyal medyanın da tüketicinin davranışları, memnuniyetsizlik beyanları ve internet kullanım şekilleri gibi bir ürünü satın aldıktan sonraki davranışlardan etkilediği gözlenmiştir.Sosyal medyanın doğası göz önüne alındığında, ürününüz veya şirketiniz hakkında söylenen her şey -olumlu ya da olumsuz- küresel bir tüketici topluluğuna kolayca ulaşılabilir; bu, temelde işinizin ve pazarlama stratejinizin bir konuda toplanması veya zarar görmesi anlamına gelir.Bu çalışma, tüketicilerin sosyal medyayı karar alma sürecinde nasıl kullandıklarına ve davranışlarını etkileyen psikografik değişkenlere genel bir bakış sunacaktır. Dicle Üniversitesi öğrencilerinden rastgele seçilen 484 tüketicinin anketi, sosyal medyanın kullanımından ne ölçüde etkilendiğini ve karar alma sürecinde ne gibi bir rol oynadığını bulmak için yapıldı. Anahtar Kelimeler: tüketici, sosyal medya, sosyal ağ siteleri, tüketici davranışı, tüketici satın alma karar süreci. The advent of social media has opened a new avenue of marketing for corporations. The traditional 'word-of-mouth' publicity has been replaced by the 'word-of-web', as consumers are increasingly referring to social media sites before making a purchase, greatly influencing buying behavior. Though most companies these days have an official website which has complete information about their products, consumers usually engage with a company after reading reviews and feedback from existing customers. Before buying a product, every consumer wants to make sure that the product is the best in its class, and offers good value for money. Advertisements don't always give a fair idea, as every company claims supremacy of its product. This is where social media plays an important part in defining consumer behavior. People who have already used the product describe their experience - its strengths, weaknesses etc., and this helps in disseminating information. People are more likely to trust those who give an impartial account of a product rather than a celebrity who is paid to endorse the product. Social media enables people from all over the world to form a community of consumers, giving them the power to harm or herald a company.Social media had provided new way of communication to engage the consumer in different business sector. Various Online tools are also increasing on rapid rate to reach new customers. According to recent marketing research, social media is getting involved in people's lives and making them more dependent. The whole world spends for a year approximately110 billion minutes on accessing social networking sites like Facebook, twitter and reading blogs. Social media improve the interaction by providing contents publically and gain interest of visitors. Social sites are tools to spread the information among consumers. People are sharing their personnel content or public content inside and outside their professional life.The unique characteristics of social media and the popularity that it has gained in the past few years have brought forth a revolution in the practices pertaining to marketing. Social media has changed the way an organisation promotes their products or advertises for the same. Social media has also been observed to have an impact on the behaviour of a consumer from the acquisition of data from the behaviour post purchasing a product such as statements of dissatisfaction and their pattern of usage of the Internet.Given the nature of social media, anything - positive or negative - that is being said about your product or company is easily accessible to a global community of consumers, which essentially means that your business and your marketing strategy can be hailed or harmed in a matter of hours.This work will offer an overview on how the consumers use social media in the stages of decision making process and the psychographic variables that influence their behavior. A survey of 484 consumers selected randomly in the Dicle Üniversity was conducted, to find out to what extent they are impacted by the use of social media, and what role it plays in their decision making process. Keywords: costumer, social media, social networking websites, costumer behaviour, costumer purchasing desicion process
Collections