Durali Yılmaz`ın Romanlarında Kahraman-Mekân ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Karşılaştırmalı edebiyat biliminde iki farklı ulusun edebi metinleri karşılaştırılabileceği gibi aynı ulusun iki edebi metni de karşılaştırılabilir. Hatta aynı yazarın iki farklı eseri dahi karşılaştırılabilir. Bu noktadan hareketle gerçeği kavramada iyi bir yöntem olan karşılaştırma yöntemi, tarih ve edebiyatın iç içe geçmişliği ile alakalı farkındalığı oluşturmak amacı ile bu çalışmada tarihsellik bakış açısı ile kullanılmıştır. Durali Yılmaz, tarihi kahramanlara edebi bir metnin içerisinde yer veren ilk isimdir. Onun romanlarında çocuk edebiyatı dili ile yazılmış tarihi objeler ve edebi objeler arasındaki ilişki, tarihsel gerçeklikler ile roman kurgusunun iç içe oluşu gözler önüne serilmiştir. Durali Yılmaz'ın romanlarındaki tarihsellik ve çocuk edebiyatı dili ile alakalı benzerlikler ve farklılıklar özellikle karşılaştırılmıştır. Zira okuyucu, onun romanlarında, tarihsel gerçekliğin, roman kurgusu içerisinde fantastik bir anlatımla ve bir çocuğa anlatır gibi çocuk edebiyatı dili ile izah edildiğine tanık olur. Durali Yımaz'ın romanları çocuklar da dahil olmak üzere her kesimden insana hitap edebilen romanlardır. Durali Yılmaz'ın romanları birbirinin devamı şeklinde okunabilen nehir romanlarıdır. In the field of Comparative Literature, one can compare literary works of two different nations, as well as of the literary works from a single nation. It is even possible to compare works of a particular author. The method of this study is comparison of literary works. In order to create awareness of the intertwinement of history and literature, a historical point of view framed the method of this study. Durali Yılmaz is the first author to include historical characters in his novels in the Turkish literature. This study is an attempt to reveal the close link between historical objects and literary objects that are written in the language of children's literature in Yılmaz's novels. In other words, it aims at disclosure of the connectedness between historical reality and novel fiction. A reader witnesses that his novels describe historical facts fictionalizing them as a novel with a fantastic discourse, in a way that one narrates it to a child. However, target audience of his novels is not only children. Instead, they address people from all strata. Moreover, Yılmaz's books constitute a novel sequence in which the novels complement each other.
Collections