An investigation into university efl students` and instructors` perceptions of using a learning managements system in a blended learning context (The sample of Fırat university)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgisayar teknolojilerinin dil öğretiminde kullanılması 50 yıldan uzun bir geçmişe sahiptir. O tarihlerden bu yana yaygın kanı, bilgisayar kullanımının eğitim- öğretim açısından büyük bir potansiyele sahip olduğu yönündedir. Bilgisayarların dil öğretimindeki rolü, bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeler ve dil öğretimine yönelik farklı yaklaşımların ortaya çıkmasının sonucu olarak büyük değişimlere uğramıştır. Bilhassa internetin icadı bu süreçte bir dönüm noktası olmuş ve bilgisayarlar kapsamlı birer iletişim vasıtası haline gelmiştir. Dil öğretiminde internet, üç ana fonksiyonu yerine getirmektedir: özgün bir materyal kaynağı olarak internet, özgün bir iletişim alanı olarak internet ve büyük bir araç koleksiyonu olarak internet. Öğretim yönetim sistemleri olarak adlandırılan web tabanlı sistemler, günümüzde bu geniş araç koleksiyonunun önemli bir parçası halini almaktadır. Öğretim yönetim sistemleri, eğitsel amaçla tasarlanmış en etkili web tabanlı araçlardan biri olarak kabul edilmektedir. Bir çok farklı işlevinin arasında, kullanıcıların çeşitli belge, ses dosyaları ve video gibi ders içeriklerine erişmesine imkan vermek, tartışma forumu ve sohbet gibi iletişim araçlarını kullanıcılara sunmak ve öğrencilerin gelişimlerinin takibini kolaylaştırmak öne çıkmaktadır. Tüm bunlara bağlı olarak, bu çalışma İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin ve İngilizce okutmanlarının, harmanlanmış öğrenme bağlamında bir öğrenme yönetim sistemi (MyELT) kullanmaya yönelik algılarını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada kullanılan öğrenme yönetim sistemi, MyELT, İngilizce öğretiminde kullanılmak üzere özel olarak geliştirilmiş bir sistemdir. Bu çalışma, 2014- 2015 akademik yılında Fırat Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda yürütülmüştür. İngilizce hazırlık programında okuyan 129 öğrenci ve yine aynı yerde görev yapan 4 okutman çalışmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. 19 madde içeren kapalı uçlu bir anket ve yarı yapılandırılmış görüşmeler veri toplamak amacıyla kullanılmıştır. Toplanan nicel veriler SPSS aracılığıyla analiz edilirken, nitel veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında, öğrencilerin MyELT'ye yaklaşımlarının kullanım kolaylığı açısından pozitif olduğu, fakat dil öğreninimine yönelik sağladığı faydalar konusunda bu kadar emin olmadıkları görülmüştür. Çalışmanın sonuçları, kız ve erkek öğrencilerin algıları arasında ve internete erişimi rahat ve sınırlı olan öğrencilerin algıları arasında istatistiksel olarak önemli bir fark olmadığını göstermiştir. Yine aynı şekilde, öğrencilerin akademik ortalamaları ile MyELT'ye olan algıları arasında önemli bir korelasyon ilişkisi olmadığı bulunmuştur. Okutmanlar ise, MyELT'nin eğitsel açıdan ciddi bir değer taşıdığına inanmalarına rağmen, öğrencilerin bu teknolojileri kullanmak adına gerekli çeşitli temel bilgi ve becerilerde yetersiz olmaları ve bazı teknik problemlere bağlı olarak başarıyla kullanılamadığına inanmaktadırlar. The use of computers in language teaching has a history of over 50 years dating back to 1950s. Since then, there has been a common belief that computers have great potential for education. The role of computers in language teaching has changed significantly as a result of the developments in computer technologies and new approaches to the nature of language teaching. In particular, the invention of the internet has become a cornerstone which turned computers an extensive tool for communication. The internet fulfills three main functions in language learning: the internet as a source of authentic materials, as a place for authentic communication and as a collection of tools. Nowadays, web-based systems, called Learning Management Systems, have been an important part of this collection of tools. Learning Management Systems are considered to be one of the most influential web tools which are specificially designed for educational purposes, allowing the users to see course content such as documents, audio and videos, to use communication tools like discussion forums and chat, and to monitor learners' progress. In consideration of these, this study aims to investigate Turkish EFL students' and their instructors' perceptions of using a learning management system (MyELT) in a blended learning context. MyELT is a learning managament system which was specifically developed for language learming. The study was conducted at Fırat University School of Foreign Languages in 2014-2015 academic year. The participants were 129 Turkish students, studying at English Preparatory Class Programme, and 4 instructors with Turkish origins. In order to collect data, a close – ended questionnaire including 19 items was used. Semi-structured interviews, including 3 open-ended questions, were conducted with the instructors. While the quantitative data were analysed by means of SPSS, the qualitative data were analysed through content analysis. The results indicated that the students generally had positive percepitons about the practicality of MyELT though they were not quite positive about its usefulness. The findings showed no significant difference between male and female students' perceptions and between students who had easy and limited access to the internet. Similarly, no significant correlation was found between students' perceptions and their average grade scores. Although the instructors believed in the pedagogical value of the MyELT, they regarded it unsuccessful in their own context due to a number of reasons such as students' lack of required ICT skills and some technical failures.
Collections