Teacher Portfolio: Effects and implications for English language teachers` competencies and professional development
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma öncelikle İngilizce öğretmenlerinin öğretim yeterlikleri ve mesleki gelişimlerine ilişkin algılarını belirlemeyi amaçlamıştır. Daha sonra, öğretmen gelişim dosyası oluşturmanın bu noktalar üzerindeki etkileri araştırılmıştır.Çalışmanın örneklemini Çanakkale il merkezinde bulunan özel bir ilköğretim okulunda görev yapmakta olan anadili İngilizce olmayan altı öğretmen oluşturmaktadır. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerini izleyen bir vaka çalışması olarak, bu çalışma yeterlik anketleri ve görüşmeleri içeren ön-test, son-test tek grup ön-deneysel tasarımını kullanmıştır. Nicel veriler betimleyici istatistikler ve ikili örneklem testler kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veri için ise, tümevarımsal içerik analizi yapılmıştır.Nicel veriler öğretmenlerin öğretim yeterliklerine ilişkin algılarının, öğretmen gelişim dosyası oluşturma süreci öncesinde oldukça yüksek olduğunu göstermiştir. Ancak, süreç sonrasında öğretmenlerin yeterlik algılarında bazı düşmeler olduğu saptanmıştır. Bununla birlikte, nitel veri ise öğretmenlerin sürece tam olarak dahil olmalarını engelleyen zaman yetersizliği ve aşırı çalışma yükü gibi güçlükler yaşadıklarını ortaya çıkarmıştır. Buna rağmen, tüm süreç öğretmenlerin daha fazla öz-değerlendirmeci ve yansıtmacı olmaları bağlamında eleştirel ve samimi olmalarını sağlamıştır. Ayrıca, bu süreç öğretmenlere gelişim dosyası oluşturmanın önemi konusunda bilinç kazandırmıştır.Özetle, öğretmen gelişim dosyası oluşturmanın zor bir süreç olmasına ve birtakım güçlükler içermesine rağmen mesleki gelişim için etkili bir yol olduğu söylenebilmektedir. This study firstly aimed to determine English language teachers? perceptions regarding their teaching competencies and professional development. Then, the effects of teacher portfolio construction on these issues were investigated.The sample for the study included six non-native teachers of English working at a private primary school in the city centre of Çanakkale. Following a case study design of qualitative and quantitative research methods, the study utilized a pre-test and post-test one group pre-experimental design in which competency questionnaires and interviews were used to collect data. The quantitative data was analyzed using descriptive statistics and paired-samples tests. For qualitative data, an inductive content analysis was conducted.The quantitative data showed that the teachers? perceptions related to their teaching competencies were quite high prior to the teacher portfolio construction process. However, after the process, the teachers were found to have some decreases for their perceptions of competencies. Besides, the qualitative data revealed that the participants had some challenges such as lack of time and heavy workload preventing them from getting fully engaged in the process. However, the whole process made them become both critical and truthful in terms of being more self-evaluative and reflective. It also made them gain awareness upon the value of teacher portfolio construction.In conclusion, it could be said teacher portfolio construction is an effective way of professional development despite the fact that the process is difficult and has some challenges.
Collections