Tsmk`de bulunan gy 1400 Kanuni tuğrası ve gy 1394 1. Ahmet tuğrasının tezhip sanatı yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TARİHİ SEYRİ İÇİNDE TEZHİP SANATI GELİŞME VE İLERLEME ÇİZGİSİNİ HER ZAMAN İÇİN YÜKSELEN BİR SEVİYEDE TUTAMAMIŞ DEĞERLERLERİNİ DEVAMLI OLARAK KORUYAMAMIŞTIR.BU SEBEPLE SANATIN İNİŞLİ ÇIKIŞLI YOLUNDA EN İHTİŞAMLI DÖNEM 16. YÜZYIL OLARAK KABUL EDİLİR. KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN DÖNEMİNDE SANATTA GÖRDÜĞÜMÜZ MUHTEŞEM SEVİYE KENDİNİ TUĞRALARDA VE FERMANLARIN TEZYİNATINDA DA GÖSTERMİŞTİR.KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN'IN SERNAKKAŞI KARAMEMİNİN HAYRANLIK UYANDIRAN TASARIMLARI VE MAHARETİ KANUNİ TUĞRASINDA, 1.AHMET DÖNEMİNDE YAŞAYAN OSMANLI VEZİRİ VE MÜZEHHİP NAKKAŞ HASAN PAŞA'NIN 1.AHMET TUĞRASINDAKİ ÜSTÜN KABİLİYETİ TEZYİNATTA KENDİSİNİ GÖSTERMEKTEDİR. İNCELEMEKTE OLDUĞUMUZ BU TUĞRALAR DEVRİNİN SANAT ŞAHESERLERİ OLARAK BİZLERE TEZHİP KOMPOZİSYONU DESEN VE RENK BİLGİSİ, SANATTA GELİNEN ZİRVE NOKTAYI YANSITMAKTADIR. TSMK'DE BULUNAN GY 1400 NOLU KANUNİ TUĞRASI VE GY 1394 NOLU 1.AHMET TUĞRALARININ İNCELENMESİ İSİMLİ TEZ ÇALIŞMAMIZ 3 BÖLÜMDEN OLUŞMAKTADIR.1. BÖLÜMDE TUĞRANIN TARİHİ GELİŞİM SÜRECİNDE TANIMI, 2.BÖLÜMDE KANUNİ SULTAN SÜLEYMANIN ŞAHSİYETİ, SANATÇI KİŞİLİĞİ, DÖNEMİN SANATKARLARINDAN KARAMEMİ VE KARAHİSARİ, DÖNEM ÖNCESİNDE (1.SELİM), SONRASINDA (2.SELİM) VE KANUNİ DÖNEMİNDE YAZILMIŞ TUĞRALARIN MUKAYESELERİ,GY 1400 NOLU KANUNİ TUĞRASININ DESEN, RENK VE MOTİF BİLGİSİ ESKİZ VE ORJİNAL ÇİZİMLER ÜZERİNDEN ANLATILDI. 3.BÖLÜMDE İSE; 1.AHMET DÖNEMİNİN SANAT ANLAYIŞI, ŞAHSİYETİ, SANATKARLARINDAN NAKKAŞ HASAN PAŞA DÖNEMİNİN ÖNCESİ(III.MEHMET) VE SONRASI (I.MUSTAFA) DÖNEMLERİNDE YAZILAN TUĞRALAR VE MUKAYESELERİ GY 1394 NOLU 1.AHMET TUĞRASININ DESEN,RENK VE ESKİZ ÇİZİMLERİ İLE BİRLİKTE İNCELENDİ. THE ART OF İLLUMİNATİON HAS NOT MAİNTAİNED İTS DEVELOPİNG EXİSTENCE AT İTS ZENİTH AT ALL TİMES İN THE COURSE OF TİME. HENCE, THE 16TH CENTURY İS DESCRİBED AS THE RİSİNG PERİOD OF THE İLLUMİNATİON. ORNAMENTATİONS ARE SEEN ON FİRMANS AND TUGHRAS DURİNG THE REİGN OF SULTAN SULEİMAN THE MAGNİFİCİENT, WHİCH WAS THE GOLDEN AGE OF ART. THE TUGHRA OF SULTAN SULEİMAN BY KARAMEMİ, WHO WAS THE HEAD OF ARTİSTS DURİNG THE REİGN OF SULTAN SULEİMAN AND TUGHRA OF AHMED BY HASAN PASHA, WHO WAS THE İLLUMİNATOR (MÜZEHHİP)AND OTTOMAN VİZİER DURİNG THE REİGN OF AHMED I EXEMPLİFLY THE MASTERFUL DESİGN AND İLLUMİNATİON.THE TUGHRASS REPRESENT THE HİGHEST LEVEL OF ART THROUGH THE COMPOSİTİONAL PATTERNS AND COLORS. THİS DİSSERTATİON THAT İS ON AHMET I'S TUGHRA REGİSTERED WİTH NUMBER GY1394 AND THE TUGHRA OF SULTAN SULEİMAN THE MAGNİFİCİENT REGİSTERED WİTH NUMBER GY 1400 AT TSMK (THE LİBRARY OF TOPKAPI PALACE MUSEUM) HAS THREE CHAPTERS. THE FIRST CHAPTER PRESENTS THE DEFİNİTİON OF TUGHRA THROUGH İTS HİSTORİCAL STAGES. THE SECOND CHAPTER DESRİBES THE PERSONALİTY OF SULTAN SULEİMAN AND HİS ARTİSTRY. IT İS ALSO MENTİONED OF KARAMEMİ AND KARAHİSARİ, WHO WERE THE ARTİSTS OF THAT PERİOD. THE TUGHRAS THAT WERE WRİTTEN DURİNG THE REİGN OF SULTAN SULEİMAN THE MANİFİCİENT, THE EALİER OF THE PERİOD (SELİM I) AND THE LATER OF THE PERİOD (SELİM II) ARE COMPARED ON THİS PAPER.WE ANALYSE THE PATTERNS, COLORS AND MOTİFS OF SULTAN SULEİMAN THE MAGNİFİCİENT'S TUGHRA REDİSTERED WİTH NUMBER GY 1400 THROUGH THE SKETCHES AND DRAWİNGS. THE THİRD CHAPTER FOCUSES ON THE PERSONALİTYOF AHMET I, THE SENSE OF ART OF THE PERİOD AHN NAKKAŞ HASAN PASHA.THE TUGHRAS WRİTTEN DURİNG THE EARLİER OF THE PERİOS (MEHMET III) AND THE LATER OF THE PERİOD (MUSTAFA I) AND THEİR COMPARİSONS ARE ANALİYSED ASSOCİATED WİTH THE PATTERNS, COLORS AND SKETCHES OF AHMET I'S TUGHRA REGİSTERED WİTH NUMBER GY 1394.
Collections