The integration of drama and video use to increase the vocabulary knowledge of English language learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Türkiye, Malatya'da bir devlet ilköğretim okulundaki yedinci sınıf öğrencilerinin kelime bilgilerinin arttırılmasında drama ve video yöntemlerinin birlikte kullanımının etkili olup olmadığını araştırmayı amaçlamıştır. Yarı deneysel desene göre yapılan bu çalışmada drama ile video yöntemlerinin birlikte kullanımı geleneksel öğrenme ve öğretme yöntemleriyle karşılaştırılmıştır. Çalışma Malatya'da bir ilköğretim okulunda uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemi 2011-2012 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde araştırmacını iki tane yedinci sınıf şubesinden oluşmaktadır. Şubelerden biri deney grubu diğeri kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubu drama ve video yöntemlerinin birlikte kullanımını içeren bir öğrenme deneyimi edinirken kontrol grubu sadece geleneksel öğrenme ve öğretme metotları deneyimi edinmiştir. Bu yarı deneysel çalışma 12 hafta sürmüştür. Çalışmadaki veriler ön-test ve son-test çalışmaları aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veri analiz edilirken non-parametrik istatistik analiz tekniği olarak Mann- Whitney U Testi kullanılmıştır. Veri analizleri göstermiştir ki, deney grubundaki katılımcılar İngilizce dilinin günlük durumlarla ilgili kelime bilgilerini arttırırken, kontrol grubundaki katılımcılar günlük durumlarla ilgili kelime bilgilerini ya düşürmüş ya da aynı seviyede tutmuştur. Son-test sonuçlarına göre deney grubu kontrol grubuna göre daha iyi bir başarı göstermiştir ki bu da drama ve video yöntemlerinin birlikte kullanımının geleneksel öğrenme öğretme yöntemlerine göre daha etkili olduğunu göstermiştir. The present study aimed at investigating if the implementation of the integration of drama and video use is effective to develop the English vocabulary knowledge of the seventh grade students at a primary state school in Malatya, Turkey. It was a quasi-experimental study in which the integration of drama to video use was compared with traditional teaching and learning methods. This study was conducted in a primary school, in Malatya. The participants of the study were from the researcher's two English classes of 7th grade in the second semester of 2011-2012 education year. One of the classes was determined as an experimental group and the other one was determined as control group. The experimental group had a learning experience through the integration of drama and video use while the control group experienced just traditional teaching and learning methods. The quasi-experimental study lasted for twelve-week period. The data in this study was gathered through pre-test and post-test activities. While analyzing the data from the pre-test and post-test results Mann Whitney-U test, as a non-parametric analyzing method, was used. The data analysis showed that while the respondents of the experimental group increased their vocabulary knowledge on the daily situations of English language, the respondents of the control group either decreased their vocabulary knowledge on daily situations or kept it at the same level. The experimental group outscored significantly the control group on post-test, by showing the supremacy of the integration of drama to video use over traditional teaching and learning method.
Collections